نظرسنجی جدید نشان داد بیشتر آمریکایی‌ها از دیدار ترامپ با پوتین راضی نیستند

گروه جهان الف،   3970429073

نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم این کشور، نحوه برخورد رئیس‌جمهور خود در دیدار با همتای روسی را تایید نمی‌کنند.

بیشتر آمریکایی‌ها از دیدار ترامپ با پوتین راضی نیستند

به گزارش فارس، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود تمجید می‌کند اما بیشتر مردم ایالات متحده از این نشست راضی نیستند.

در نظرسنجی جدیدی که از سوی شبکه «سی‌.بی‌.اس» انجام شد، بیش از 55 درصد مردم آمریکا نحوه مدیریت دیدار ترامپ با پوتین را تایید نکرده و از آن ناراضی هستند. از طرفی فقط 32 درصد از آمریکایی‌ها نحوه برخورد رئیس‌جمهور خود را تایید می‌کنند.

نیمی از شرکت‌کنندگان (46درصد) در این نظرسنجی رویکرد ترامپ در قبال روسیه را بیش از حد دوستانه و صمیمانه ارزیابی کردند. دیدار هلسینکی باعث افزایش تعداد این افراد (از 35 درصد) در نظرسنجی‌های قبلی شد. 41 درصد نیز معتقدند که این رویکرد تقریبا متعادل است.

در این نظرسنجی همچنین 70 درصد از سوال‌شوندگان باور دارند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا دخالت کرده و گزارش سازمان‌های اطلاعاتی-امنیتی در این باره را قبول دارند. 24 درصد نیز با این مسئله مخالف هستند.

 

همچنین این تحقیق نشان داد که عموم آمریکایی‌ها (61 درصد) از دخالت مجدد روسیه در انتخابات سراسری 2018 (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) نگران هستند. 37 درصد از مردم این کشور نیز نگرانی در این باره ندارند.

این نظرسنجی توسط موسسه «گلن میلز» از تاریخ 17 تا 18 جولای، با جامعه آماری 1007 نفر در سراسر آمریکا و به سفارش شبکه سی. بی. اس. انجام گرفت.

ترامپ روز دوشنبه 25 تیر با پوتین در شهر «هلسینکی» پایتخت فنلاند دیدار کرد. (+)  این سومین ملاقات و گفت‌وگو میان طرفین از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در ژانویه 2017 در کاخ سفید بود. در هر دو مورد قبلی، روسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه کنفرانس‌های جهانی با هم دیدار کرده بودند.