آمریکا بار دیگر به البوکمال حمله کرد

گروه جهان الف،   3970425197

نیرو‌های سوری تپه راهبردی الحاره در حومه درعا و روستای مسحره در قنیطره را از اشغال تروریسم آزاد کردند.

به گزارش تسنیم، یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت که نیرو‌های ارتش عربی سوریه عملیاتی نظامی علیه گروه‌های تروریستی در حومه شمال غربی درعا انجام دادند و طی آن موفق شدند کفرشمس، ام العوسج، الطیحه، و زمرین را آزاد کنند و شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های ارتش سوریه طی ساعات گذشته مراکز تجمع تروریست‌ها در مناطق باقی مانده تحت اشغال گروه‌های تروریستی در حومه شمال غربی درعا واقع در نزدیکی مرز‌های اداری استان القنیطره را هدف حملات توپخانه‌ای و راکتی خود قرار دادند و پس از آن نیرو‌های پیاده نظام ارتش سوریه عملیاتی منحصر به فرد و سریع با تاکتیک متناسب با طبیعت منطقه انجام دادند.

نیرو‌های ارتش سوریه در پی این عملیات تپه "الحاره" یکی از مهمترین مناطق در جبهه جنوبی را بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌های النصره و نابودی شماری از آن‌ها آزاد کردند.

ارتش سوریه با تسلط بر تپه الحاره که حدود ۱۰۹۴ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، پیشروی منحصر به فردی برای آزادسازی روستا‌ها و شهرک‌های بیشتری در حومه درعا یا قنیطره که این تپه بر آن‌ها مشرف است، کسب کرد.

نیرو‌های سوری همچنین روستای مسحره و تپه آن در بخش میانی شهر قنیطره را بعد از درگیری با گروه‌های تروریستی در منطقه آزاد کردند.

ارتش سوریه همچنین روستای کفرناسج و تپه حمد در حومه شمالی درعا را به کنترل خود در آورد.

نیرو‌های سوری وارد شهرک "نمر" در حومه شمالی درعا شدند. این شهرک اخیرا به روند آشتی پیوسته است.

حملات جنگنده‌های آمریکایی به حومه البوکمال

جنگنده‌های ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا بار دیگر منازل شهروندان سوری در حومه البوکمال در حومه دیرالزور را هدف قرار دادند.

منابع محلی گفتند که روستای "السوسه" در حومه شهر البوکمال هدف حملات شدید جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی قرار گرفت که طی آن یک مرد و همسرش کشته و شماری از اعضای خانواده‌اش زخمی شدند.

در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی خسارات زیادی به منازل مسکونی شهروندان در روستای السوسه وارد شد.

دو شهرک "الباغوز فوقانی" و "السوسه" در کرانه شرقی رود فرات واقع در حومه شهر البوکمال نیمه شب جمعه گذشته هدف حملات شدید جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی قرار گرفتند که در پی این حملات بیش از ۳۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.