سردار شریف: گشت‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس تغییر خاصی نکرده/ آمریکایی‌ها حساب کار دستشان آمده است

گروه سیاسی الف،   3970425070 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی سپاه با بیان اینکه گشت‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس تغییر نکرده است، گفت: اگر رویارویی با آمریکایی‌ها کمتر شده به این علت است که آنها حساب کار دستشان آمده است.

سردار شریف: گشت‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس تغییر خاصی نکرده/ آمریکایی‌ها حساب کار دستشان آمده است

به گزارش مهر، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الکوثر، اظهار داشت: در طول سال های گذشته که عملیات گشت و بازرسی و کنترل شناورهای بیگانه در منطقه خلیج فارس در دستور کار نیروی دریایی سپاه بوده مکررا اتفاق افتاده که شناورهای ما با شناورهای عبوری از تنگه هرمز و خلیج فارس گفتگوهایی داشتند و بعضا تذکراتی برای عدم ورود به آب های سرزمینی ما دریافت کردند.

وی افزود: این رویارویی با شناورهای آمریکایی هم بارها و بارها اتفاق افتاده که آخرین مورد آن که در واقع منجر به دستگیری تفنگداران آمریکایی شد و نهایتا با عذرخواهی آنها رها شدند.

سخنگوی سپاه ادامه داد: از آن به بعد ما شاهد رفتار قانونمندتری توسط آمریکایی ها درمنطقه خلیج فارس و تنگه هرمز بودیم بنابراین اگر این رویارویی کمتر شده به این علت است که آنها حساب کار دستشان آمده وگرنه در رفتار و گشت ها و کنترل های نیروی دریایی سپاه تغییر خاصی صورت نگرفته است.

پیش‌تر نیز حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در توییتر خود نوشته بود: «مدتی است ناوهای آمریکایی سر عقل آمده اند و برای ادب کردنشان نیاز چندانی به بازداشت تفنگداران دریایی یا هشدار قایق‌های تندرو نبوده است.»