نفرت از ترامپ

گروه جهان الف،   3970424045 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

آدمک ترامپ با زنجیرهایی که به گردن بن سلمان و محمد بن زاید انداخته در خیابان‌های لندن به نمایش درآمد

نفرت از ترامپ
حضور «دونالد ترامپ» در انگلیس موجب برگزاری تظاهرات گسترده و بی‌سابقه‌ای در لندن شده است؛ اعتراضاتی که هزاران شهروند بریتانیایی سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و یا سیاست‌های استعماری او را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش صبح نوتصاویر منتشر شده از اعتراضات روزهای اخیر انگلیس نشان می‌دهد که معترضین انگلیسی به بیشتر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه از جمله حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی گرفته تا همراهی آمریکا با سیاست‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعتراض دارند.


رییس جمهوری آمریکا که پس از نشست ناتو، سفری دو روزه به لندن داشت در دیدارهای متفاوت با ترزامی، نخست وزیر انگلیس و همچنین ملکه انگلیس به بررسی موضوعات مختلف همچون حضور لندن در برگزیت، مسائل خاورمیانه و اتحادیه اروپا پرداخت.
 از نکات مورد توجه سفر ترامپ به انگلیس انتشار برخی تصاویر است که خشم مردم اروپا و به خصوص لندن نسبت به سیاست‌های مغرضانه و نفرت‌انگیز وی را نسبت به مردم این کشور می‌رساند.


در همین رابطه تصاویری از این اعتراض‌ها منتشر شده است که سه فرد که با ماسک‌های دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «محمدبن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات متحده عربی هستند، دیده می‌شوند.

در این تصویردونالد ترامپ با زنجیرهایی که به گردن بن سلمان و محمد بن زاید انداخته است، آنها را به دنبال خود می‌کشد.


این حرکت معترضین انگلیسی به آن معناست که حاکمان امارات و عربستان سعودی دنباله‌روی بی‌چون و چرای آمریکا هستند و همانگونه که قبلاً آنها را به گاو شیرده تشبیه کرده بود اکنون به مثابه حیوانات حرف گوش کن درآمده‌اند که با زنجیری که به گردن آنها آویخته است سخنان ترامپ را بی‌چون و چرا گوش و اجرا می‌کنند.


البته، اعتراضات مردم بریتانیا به حضور رییس‌جمهوری آمریکا دیروز شنبه همچنان ادامه یافت وعلاوه بر خیابان‌های شهرهای مختلف انگلیس و اسکاتلند، فعالان محیط‌زیست نیز با روش‌های دیگری به سیاست‌های دونالد ترامپ اعتراض کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به پرواز پاراگلایدرها اشاره کرد.


در همین رابطه یکی از فعالان محیط‌زیست با استفاده از پاراگلایدر به محل اقامت ترامپ وارد شده و با خود دست‌نوشته‌ای را در اعتراض به سیاست‌های رییس‌جمهوری آمریکا در خصوص تغییرات اقلیمی و مهاجران حمل کرده است.
همچنین، هزاران تن از مخالفان رییس‌جمهوری آمریکا روز گذشته پس از طی کردن خیابان‌های مرکزی لندن و تجمع در میدان مشهور ترافلگار در شعارهای خود دونالد ترامپ را مایه ننگ و فلاکت در جهان خواندند.


معترضان در شعارهای خود تاکید داشتند که خواهان رابطه ویژه با آمریکا نیستند و فریاد می‌زدند «ترزا می دست ترامپ را رها کن» ، «انگلیس را تحقیر نکن». در این تجمع اعتراضی که شمار زیادی از فعالان حقوق بشری، ضد جنگ، رهبران صنفی و اتحادیه‌های کارگری حضور داشتند، سیاست‌های کاخ سفید عامل ترویج خشونت و درگیری و ترامپ نماد تنفر، فقر و ورشکستی خوانده شد.


شرکت‌کنندگان همچنین شعارنوشته و پارچه‌نوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی همچون «اینجا کاروان مقاومت » و «از ترامپ در انگلیس و هیچ کجای دیگر استقبال نمی‌شود»، «ترامپ یک خبر دروغ است» و «ترامپ یک کابوس است» نوشته بودند.
 شماری از افراد حاضر در این تجمع، پرچم فلسطین را در اعتراض به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به شهر قدس در فلسطین اشغالی، به اهتزاز درآوردند.


این تجمع اعتراضی در میان تدابیر شدید امنیتی و حضور بالگردهای پلیس که به‌طور مستمر بر فراز میدان ترافلگار چرخ می‌زد برگزار شد. معترضین از صبح دیروز در میدان پارلمان انگلیس تجمع کرده و بالون تمسخرآمیز ترامپ را که به شکل نوزادی خشمگین از چهره وی طراحی‌شده بود بر فراز ساختمان پارلمان به پرواز درآوردند. هم‌زمان هزاران تن از زنان مخالف ترامپ در خیابان‌های مرکزی لندن تظاهرات کرده و علیه اهانت‌های او شعارهایی را سردادند.


تظاهرات اصلی مخالفان ترامپ از ساعت 14 دیروز به وقت محلی در مقابل ساختمان شبکه بی.بی.سی آغاز شد و معترضین با سردادن شعارهایی به سمت میدان ترافلگار راهپیمایی کردند.
رییس‌جمهوری آمریکا از روز پنجشنبه در میان تدابیر شدید امنیتی وارد انگلیس شد. وی بدون گفت‌وگو با رسانه‌ها که در چنین سفرهایی مرسوم است، بلافاصله با بالگرد متعلق به نیروی هوایی آمریکا، راهی اقامتگاه سفیر این کشور در انگلیس شد. نخست‌وزیر انگلیس از ترس معترضان عصر همان روز در کاخ بلنهایم در آکسفوردشایر میزبان ترامپ بود.


ترامپ پس از شرکت در نشست مشترک خبری با «ترزامی» دیروز برای دیدار با ملکه الیزابت راهی کاخ ویندزور شد. او از ترس رویارویی با معترضان انگلیسی ترددهای خود را با بالگرد انجام داد.