حجت الاسلام ذوالنور در گفتگو با الف: بررسی گزارش و نتایج سفر ولایتی در کمیسیون امنیت ملی/گدایی رژیم صهیونیستی در سفر به روسیه

گروه سیاسی الف،   3970421140 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر علی اکبر ولایتی به روسیه و رساند پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان به پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: اگر نشود از حضور دکتر ولایتی در کمیسیون استفاده کرد، اما گزارش و نتایج سفر در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

بررسی گزارش و نتایج سفر ولایتی در کمیسیون امنیت ملی/گدایی رژیم صهیونیستی در سفر به روسیه

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به تعطیلی مجلس در هفته جاری گفت: سفر آقای ولایتی در زمان تعطیلی مجلس صورت گرفت و کمیسیون امنیت هنوز تصمیمی نگرفت که بعد از سفر، از ایشان دعوت کند تا نتایج سفر را برای نمایندگان مجلس تشریح کند، اما قطعا کمیسیون این موضوع را پیگیری می کند.

وی با اشاره به اهمیت این سفر و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه منافع مشترک و متعددی دارند، افزود: روسیه از اعضای موثر گروه 1+5 است و در دوران تحریمها سعی کرد تا رابطه اش را با ایران قطع نکند.

رئیس کمیته هسته ای مجلس افزود: امروز هم تحریمهای آمریکا و اروپا متوجه روسیه و ایران است و از این جهت ما نقطه مشترک داریم.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: نکته حائز اهمیت تر اینکه امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان بر روسیه تمرکز کردند تا روابط ایران با این کشور را تیره کنند اما روسیه زیر بار آن نمی رود.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه همزمان با سفر دکتر ولایتی، گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی مثل رفتار دوره گردهایی است که علیه جمهوری اسلامی ایران در حال گدایی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به اشتراکات ایران و روسیه در منطقه، حمایت از محور مقاومت و تقابل با داعش و حامیان داعش، اشاره کرد و افزود: در مسائل هسته ای هم تقریبا تنها شریک ساخت و ساز نیروگاه هسته ای و اتمی با ما، روسیه است.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: در زمینه های دیگر هم با توجه به اینکه تعرفه هایی که آمریکا وضع می کند برای اروپا و برخی از کشورها، که چین و روسیه را هم دربر می گیرد، روسیه هم در آینده نیاز بیشتری به ما دارد و ما هم در تحریمهای آمریکا اگر توسعه یابد به تعامل با روسیه نیاز داریم.

وی تاکید کرد: در این شرایط هر چه ارتباط ما با روسیه وسیعتر و مستحم تر باشد به سود منافع ملی ماست.

رئیس کمیته هسته ای مجلس با اشاره به تاثیر بین المللی سفر دکتر ولایتی افزود: سفر آقای ولایتی اگر صرفا حامل پیام رئیس جمهور کشورمان بود یک بار و معنا داشت اما اینکه همزمان حامل پیام مقام معظم رهبری است، پیام ویژه ای را به افکار دنیا می رساند.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: ایران قصد دارد روابط خود را با چین، روسیه، کشورهای منطقه و دیگر کشورها توسعه دهد.

وی با اشاره به نقش ایران در تامین صلح و ثبات در منطقه، افزود: ایران یک پایه امنیت منطقه است. وجود ایران قدرتمند یک ثبات به منطقه بخشیده و می بخشد کما اینکه اگر ایران مقابل داعش و حامیانش نیاستاده بود، هیچ ثباتی در منطقه دوام نمی آورد و ثبات بی معنا بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: طبیعتا همراهی روسیه هم در این زمینه تاثیر عمیق و جدی دارد.

به گفته حجت الاسلام ذوالنور ما با کشورهای دیگر منطقه همیشه ارتباط متقابل داشتیم و ارتباط مان بر اساس منافع مشترک بوده و هر کشوری که با ایران ارتباط گرم داشته ضرر نکرد.