رفع کم‌خونی با مصرف تخم شربتی

گروه سلامت الف،   3970419056 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: تخم شربتی برای کسانی که از کم خونی رنج می‌برند و یا دارای کمبود آهن و غلظت خون هستند، فوق‌العاده عالی است.

رفع کم‌خونی با مصرف تخم شربتی

محمدامین افرا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تخم شربتی، بذر ریحان، بارهنگ، اسفرزه از جمله بذرهایی هستند که موسیلاژ تولید می‌کنند و لعاب‌دار هستند و جزء یک خانواده محسوب می‌شوند.

وی افزود: در فصول گرم سال، تخم شربتی به صورت شربت و نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افرا گفت: تخم شربتی به دلیل موسیلاژ بالا، رطوبت کافی بدن را نگه می‌دارد که لازم است به صورت طبیعی و با آب حدودا چهار تا پنج درجه استفاده شود، زیرا مصرف آن با یخ عامل فساد بدن می‌شود، همچنین می‌توان برای خنک کردن طبیعی از کوزه استفاده کرد.

وی بیان کرد: تخم شربتی به دلیل داشتن کلسیم بالا، برای کسانی که از کم خونی رنج می‌برند و یا دارای کمبود آهن و غلظت خون هستند، فوق‌العاده عالی است که می‌توانند آن را جوشانده و با شکر سرخ یا عسل میل کنند.

افرا با اشاره به اینکه مصرف شربت تخم شربتی با یخ عامل ایجاد کبد چرب است، تصریح کرد: جوشانده و خنک شده آن به همراه عسل برای درمان کبد چرب مناسب است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خاکشیر گیاهی است که برای تمامی مزاج‌ها مناسب است، گفت: افرادی که دچار گرمازدگی شده‌اند می‌توانند خاکشیر را به صورت خنک استفاده کنند و افرادی که احساس نفخ شکم می‌کنند و یا سرمازده شده‌اند به صورت جوشانده میل کنند.