عربستان بدستور ترامپ، قیمت نفت خود را کم کرد

گروه اقتصادی الف،   3970415070 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
عربستان بدستور ترامپ، قیمت نفت خود را کم کرد

عربستان سعودی بدنبال درخواست ترامپ از اوپک برای کاهش قیمت نفت، قیمت اکثر گریدهای نفتی خود را کاهش داد.

به گزارش ایسنا، شرکت نفتی آرامکو قیمت فروش گرید "عرب لایت" به آسیا را برای نخستین بار در چهار ماه گذشته ۲۰ سنت کاهش داد.

پس از اینکه شرکت نفتی آرامکوی عربستان قیمت فروش اکثر گریدهای نفتی خود در اوت را برای مشتریان آسیایی و اروپایی کاهش داد، بهای معاملات نفت کاهش بیشتری پیدا کردند.

ترامپ روز چهارشنبه در توییتی خطاب به اوپک نوشت: قیمت را هم همین حالا کاهش دهید. رییس جمهور آمریکا اوپک را متهم کرد کار چندانی برای پایین بردن قیمت نفت انجام نداده است.

وی روز یکشنبه گفته بود اوپک باید دو میلیون بشکه در روز به تولیدش اضافه کند تا کاهش فروش نفت ایران به دلیل تحریمها را جبران کند. حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک روز پنج شنبه اظهار کرد ترامپ باید از توییت کردن درباره قیمتهای نفت دست بردارد. اقدامات وی عامل بالا رفتن قیمتهاست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اوپک و متحدانش ۲۳ ژوئن توافق کردند تولید نفت را افزایش دهند و وزیران انرژی عربستان و روسیه اعلام کردند یک میلیون بشکه در روز به میزان عرضه به بازار خواهند افزود. در نخستین هفته پس از اعلام این توافق، نفت برنت به دلیل کاهش تولید در لیبی و ونزوئلا و تهدید تحریم های آمریکا علیه ایران ۵.۲ درصد صعود کرد.