اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

گروه عکس الف،   3970413137 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک یکی از ساده ترین و سریع ترین روش های اقامت این کشور محسوب می شود. بنابراین در چند سال گذشته شاهد افزایش خرید خانه در گرجستان توسط هموطنان گرامی بوده ایم.

گرجستان کشوری زیبا و آرام در منطقه ی قفقاز است. این کشور به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی در میان گردشگران جهان و به خصوص ایرانیان محبوبیت بالایی دارد.

با توجه به محبوبیت بالایی که این کشور در سال های اخیر در بین اغلب ایرانیان کسب کرده و نیز مسیر های دریافت اقامت آسان تر این کشور نسبت به دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپائی، آمریکا، کانادا و استرالیا باعث شده که در سال های اخیر شاهد سرمایه گذاری و زندگی بسیاری از هموطنان در این کشور باشیم.

به دلایل بسیار در چند سال اخیر تعداد مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک در بین ایرانی ها افزایش چشمگیری داشته است.

 

بعد از ثصویب قانونی مبنی برای امکان دریافت اقامت برای اتباع خارجه از طریق خرید ملک در گرجستان در سال 2015، خرید ملک یکی از سریع ترین، راحت ترین و مطمئن ترین راه های اخذ اقامت کشور گرجستان گشته است.

کشور گرجستان که زمزمه های پیوستنش به اتحادیه اروپا بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده موقعیتی عالی برای دریافت اقامت یک کشور اروپائیست و میتواند یک سرمایه گذاری ایده ال برای افرادی باشد که نگران از دست رفتن سرمایه ریالی خود هستند زیرا می توانند ملکی را به دلار خریداری کنند و از پایداری سرمایه خود مطمئن باشند و پس از پیوستن کشور گرجستان به اتحادیه اروپا از ارزش افزوده ای که نصیب ملک خریداری شده می شود بهره ببرند.

منظور از خرید ملک تمامی املاک مسکونی، اداری و تجاری است. البته باید به این نکته توجه داشت که خرید زمین به تنهائی شرایط دریافت اقامت را مهیا نمیکند زیرا که زمین جزو دسته ی مستغلات به حساب می آید.

یکی از نکاتی که خرید ملک در گرجستان را در زمره کشورهای مناسب برای خرید ملک توسط اتباع خارجی قرار داده است امکان مالکیت صد در صد و همینطور امکان فروش بدون مشکل ملک خریداری شده است.

طبق قوانین جاری در کشور گرجستان هر تبعه کشور خارجی با خرید ملک با حداقل مبلغ ارزیابی شده 35000 هزار دلار کشور آمریکا می تواند کارت اقامت گرجستان را به صورت سالیانه دریافت نماید و تا زمانی که ملک خریداری شده در مالکیت فرد مورد نظر باشد اقامت او سالیانه تمدید خواهد شد.

توجه داشته باشید که برای دریافت اقامت سند مالکیت باید به نام یک نفر باشد و در صورت خرید ملک به صورت شراکتی هیچ کدام از شرکا نمی توانند اقامت دریافت نمایند.

بر اساس قوانین نیز هر شخصی که اقامت موقتش به صورت 6 سال متوالی تمدید گردد می تواند تقاضای دریافت اقامت دائم کشور گرجستان را ارائه نماید. (اقامت دائم کشور گرجستان با حق شهروندی این کشور متفاوت است)

طبق قوانین جدید شخص خریدار پس از دریافت کارت اقامت خود از طریق گواهی نسبت بدون در نظر گرفتن شرایط سنی می تواند برای همسر و فرزندان اقامت بگیرد به شرط اینکه فرزندان ازدواج نکرده باشند.

عده ای نگران این موضوع اند که در صورت تغییر قوانین چه اتفاقی برای ملک خریداری شده و تمدید کارت های اقامتشان می آید که باید عنوان داشت اغلب قوانین جاری کشور گرجستان عطف به ما سبق ندارد یعنی اینکه در صورت تصویب قانون جدیدی مبنی بر اتمام اقامت گرجستان با خرید خانه فقط شامل متقاضی های جدید می شود و اگر شما قبل از لغو این قانون اقامت گرجستان را دریافت کرده اید ، کماکان تحت این قانون با شما رفتار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که بر اساس متمم جدیدی که به قانون اقامت گرجستان از طریق خرید ملک اضافه شده است ، این قانون فقط تا پایان سال 2020 میلادی اعتبار دارد و پس از آن دیگر اجرا نخواهد شد ، بنابراین اگر تمایل به خرید ملک در گرجستان دارید همین امروز اقدام کنید.

 

البته با توجه به اینکه قوانین گرجستان عطف به ماسبق نمی شود ، برای کسانی که قبل از سال 2020 میلادی اقدام کرده اند همچنان اقامت های آنان بدون مشکل تمدید خواهد شد ولی برای کسانی که پس از پایان مهلت این قانون اقدام می کنند ، قابلیت اجرایی ندارد.

 

اقامت گرجستان از طریق خرید ملک نیاز به حضور مداوم فرد در خاک ندارد و متقاضی می تواند پس از خرید ملک و دریافت کارت اقامت در صورتی که تمایلی به ماندن در کشور گرجستان ندارد ملک خود را اجاره دهد و از مزایای دریافت اجاره بهای آن ملک استفاده کند و تنها 40 روز قبل از اتمام زمان اقامت برای فرآیند تمدید و امور اداری در گرجستان حضور داشته باشد.

موضوعی که ذهن بسیاری از افرادی که قصد خرید ملک در گرجستان را دارند به خود مشغول ساخته بحث مالیات نگهداری ملک در کشور گرجستان است. نکته ای که قابل ذکر است اینکه تملک و نگهداری ملک در کشور گرجستان شامل مالیات نمی شود و تنها در صورتی که خواهان فروش ملک باشید اگر ملک دارای ارزش افزوده باشد 18% مالیات بر ارزش افزوده به ملک تعلق می گیرد.

به این صورت که اگر ملکی را با ارزش 90 هزار لاری ( واحد پول کشور گرجستان ) خریداری کنید و پس از مدتی خواهان فروش ملک باشید و ملک را به قیمت 98 هزار لاری به فروش برسانید بایستی مبلغی به میزان 18 درصد از 8 هزار لاری ارزش افزوده ملک مورد نظر را به اداره مالیات کشور گرجستان پرداخت نمائید. همچنین اگر قیمت ملک در زمان فروش نسبت به قیمت ملک زمان خرید از ارزش افزوده ای برخوردار نباشد این مبلغ مالیات مساوی با صفر می باشد.

آناجورجیا ، به عنوان شرکتی معتبر و باتجربه در زمینه ی مشاوره و خرید ملک و اخذ اقامت، اخذ پذیرش تحصیلی و مشاوره در امور ساخت و ساز در گرجستان به عنوان یک شرکت حرفه ای در حال فعالیت است.

تماس با کارشناسان شرکت آناجورجیا :

تلفن ثابت دفتر آناجورجیا :

00995322102006

موبایل ( تلگرام – واتس آپ – ایمو ) :

00995595140066

00995574904007

آدرس دفتر شرکت آناجورجیا :

گرجستان – تفلیس – خیابان پکینی – خیابان باختریونی – پلاک 11ب

No 11b, Bakhtrioni ST, Pekini AVE, Tbilisi, Georgia

ایمیل شرکت: anageorgiaco@gmail.com

کانال تلگرام آناجورجیا : t.me/anageo