هاشمی:کارخانه‌ها کالا به بازار نمی‌دهند

گروه اقتصادی الف،   3970406023 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان به بازار کالا عرضه نمی‌کنند، گفت: نوسانات نرخ دلار و عدم دسترسی به مواد اولیه شرایط نابسامان فعلی بازار را رقم زده است.

هاشمی:کارخانه‌ها کالا به بازار نمی‌دهند

محمود هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت های بزرگ پخش و تولید به دلیل نوسانات ارزی، محصول به بازار تزریق نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بازار تمام ذخیره خود را در چند ماه اخیر به متقاضیان عرضه کرده و در حالی که شرکت‌های تولیدی و عرضه کننده فقط کالا را به صورت نقدی به بنکداران عرضه می‌کنند، انبارها خالی از کالا و محصول است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در گذشته فعالیت‌های اقتصادی بر پایه اعتبار طرفین انجام می‌شد اما در حال حاضر خرید از شرکت‌های عرضه کننده فقط به صورت نقدی است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: در حالی که مواد اولیه تولید گران شده، دسترسی به مواد اولیه در راستای تولید بسیار سخت است و این موضوع در کنار نوسانات قیمت دلار شرایط سختی را برای بازار و تولید رقم زده است.

هاشمی افزایش قیمت از سوی شرکت‌های بزرگ تولیدی همچون کارخانه تولید فولاد و خودرو بر گرانی‌های اخیر در اقتصاد بی تاثیر ندانست و گفت: گردش کار در بازار وجود ندارد و به دلیل آنکه بازار آینده قابل پیش بینی برای خود متصور نیست، کسب و کار در آن به شدت کاهش یافته است.

وی بیان کرد: اقتصاد نیاز به ثبات نرخ ارز به ویژه دلار دارد تا تولیدکننده و توزیع کننده برنامه کاری خود را در کوتاه مدت و بلند مدت طراحی کند. شرایط در حال حاضر به گونه ای است که تولید کننده، توزیع کننده و فروشنده خرد توان قیمت گذاری کالا و خدمات را ندارند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران از مسئولان خواست با مردم و فعالان اقتصادی همراه و صادق باشند تا بازار و مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.