نمایندگان در گفتگو با الف مطرح کردند؛ برخورد منفعلانه دولت با گرانی / جهانگیری مجلس را قانع نکرد

گروه سیاسی الف،   3970403140 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان معتقدند که اظهارات جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در صحن مجلس برای گرانی ها، قانع کننده نبود و ضمن اینکه برخورد دولت با گرانی ها منفعلانه و نشان از نداشتن برنامه است.

برخورد منفعلانه دولت با گرانی / جهانگیری مجلس را قانع نکرد

به گزارش خبرنگار الف، بعد از هفته ها سرعت زیاد قیمت خودرو، رکورد قیمت سکه و رسیدن آن به 2 میلیون و 700 هزار تومان، یکه تازی قیمت ارز و رسیدن قیمت دلار از سه هزار و 500 تومان به هشت هزار و 200 تومان، رواج رانت و فساد در ارز دولتی چهار هزار و 200 تومانی و همچنین افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم و تلاطم در بازار، مجلس دیروز یکشنبه  یک ساعتی برای بررسی این موضوع اختصاص داد و آن هم با برگزاری جلسه غیر علنی و بدون حضور رسانه ها و خبرنگاران.

در جلسه مذکور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهورر، پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و برخی از نمایندگان دیدگاههای خود را مطرح کردند.

 خبرنگار الف به سراغ برخی از نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب مجلس رفت و نظر آنها را راجع به این جلسه و تصمیمات دولت برای مقابله با گرانی پرسید.

متن زیر حاصل این گفتگو است.

جلسه در حد همفکری بود
مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون امید و نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: این جلسه در حدی اینکه همفکری و تفاهمی انجام شود، بد نبود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جهانگیری از دولت برنامه ای برای مقابله با گرانی حرفی زد و آیا می توان در این زمینه به دولت امیدوار بود؟ گفت: انسان نباید ناامید و مایوس باشد.

 

سیاست لحظه ای دولت در حوزه اقتصادی
حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات معتقد است که توضیحات آقای جهانگیری در این جلسه کاملا منفعلانه بود و نشان داد که دولت هیچ برنامه ای نه تنها برای کنترل گرانی و تورم ندارد، بلکه در حوزه اقتصادی هم برنامه ای ندارد.

وی تاکید کرد: با سیاست های لحظه ای دولت در حوزه اقتصاد، مثلا تعیین قیمت دلار از سه هزار 500 تومان به چهار هزار و 200 تومان، می توان فهمید که متاسفانه مدیریت درستی در حوزه اقتصاد وجود ندارد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ضعف مدیریتی در بروز این مشکلات بیش از دلایل خارجی است، افزود: همیشه از خارج مشکلاتی متوجه نظام و مملکت ما بوده اما در بسیاری از مواقع با مدیریت درست، تهدیدها به فرصت تبدیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر با بیان اینکه اظهارات جهانگیری برای نمایندگان قانع کننده نبود، تاکید کرد: ضعف مدیریت باعث شد تا این تهدیدها نه تنها به فرصت تبدل نشود بلکه برای مردم مشکل آفرین شده است.

 

ضرورت اتحاد برای مقابله با جنگ اقتصادی
سید محمدصادق حسنی جوریابی با بیان اینکه برای مقابله با گرانی همه باید با هم متحد باشیم، گفت: آقای جهانگیری بر ضرورت وحدت و اتحاد برای مقابله با گرانی ها و تحریمها تاکید کرد.

وی افزود: ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم که برای مقابله با این جنگ همه باید متحد باشیم و با برنامه ریزی دقیق در این زمینه حرکت کنیم.

 

تاکید بر تغییر تیم اقتصادی دولت

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس هم معتقد است که جهانگیری امروز روحیه ترس، یاس و ناامیدی را به مجلس آورد و حرف قانع کننده ای برای گرانی ها نداشت.

وی با بیان اینکه مردم از نمایندگان در باره گرانی ها سوال می کنند، افزود: دولت بجای ارائه برنامه اقتصادی و مقابله با گرانی، فقط حرف می زند که در این حرف ها برنامه ای وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: دولت باید با توجه به ظرفیت های موجود کشور، برای حل مشکلات، مقابله با گرانی، کاهش قیمت ها و بهبود وضعیت معیشتی مردم اقدام کند.

حاجی دلیگانی بر  ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت: با تیم فعلی اقتصادی دولت، مشکلی حل نخواهد شد و بر مشکلات افزوده می شود.