چمران: شهید چمران مقابل افرادی که به استکبار نامه می‌نویسند قرار داشت

گروه سیاسی الف،   3970401066 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک فعال سیاسی گفت: شهید چمران روحیه شجاعانه ایرانی و مقاومت اسلامی را جاودانه کرد و بر عکس کسانی که با نامه نوشتن به استکبار این صفات را زیر پا می‌گذارند، عمل کرد.

چمران: شهید چمران مقابل افرادی که به استکبار نامه می‌نویسند قرار داشت

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در سخنراین پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با گرامی داشت یاد شهید مصطفی چمران و با روایت ماجرای سوسنگرد و نحوه مبارزه این شهید گرانقدر در این جنگ گفت: ایشان توانست در شرایط سخت آن روز اهواز، که نان به سختی پیدا می شد و ما از تهران نان می‌فرستادیم، چنان استوار عمل کند. در چنین شرایطی این دانشمند بزرگ توانست زیر دریایی بسازد، آن را آزمایش کند و در آب بیندازد.

وی ادامه داد: او توانست پل های چریکی بسازد، توانست اولین موشک ایران را در اهواز آزمایش کند. در سال ۵۹ اولین موشک ما را در جبهه جنگ آزمایش کرد و  موشک‌های درون آبی ساخت. او همچنین خمپاره ۶۰ که از آن در جنگ استفاده می کردیم را ساخت.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: او توانست ستاد جنگ های نامنظم را در معیت مقام معظم رهبری راه بیندازد. با عشق به سرزمین ایران اسلامی از جوانان بی‌بندو بار، جوانان عاشق کشور و مبارز در جنگ ساخت. از همه ملت برای دفاع جانانه استفاده کرد. با عشق عمیق و پاک به شهادت بالاخره عروس شهادت را در آغوش گرفت و به اوج ملکوت اعلا پیوست. او روحیه شجاعانه ایرانی و مقاومت اسلامی را جاودانه کرد برعکس کسانی که با نامه نوشتن به استکبار این صفات را زیر پا می گذارند.

وی افزود: وقتی از آمریکا بعد از ۱۴ سال به لبنان فالانژهای آن روز رفت، گفت‌ ای شیعیان حسین(ع) من برای شما بشارتی عظیم به ارمغان آوردم که جبر تاریخ را در برابر اراده آهنین ما ایجاد می کند و طوفان ظلمت را محو می کند و طاغوت را سرنگون می کند و فرشتگان بهشت سرود بهشت سر می‌دهند؛ این بشارت وصل به معشوق و شهادت است. دوستانم من پیشاپیش شما پرچم شهادت را به دوش می کشم و هرکس که به راه حسین(ع) است من را همراهی کند. من تصمیم گرفتم که مقابل اسرائیل بایستم من آمده ام تا به اسرائیل بفهمانم که برای همیشه در تاریخ رو سیاهش خواهم کرد، من می‌جنگم و آنقدر خواهم جنگید تا به افتخار شهادت نائل آیم. مطمئنم که پیروزی و نجات شما نیز در پیروی راه حسین(ع) است و بس.

برادر شهید چمران در پایان گفت: ما در انقلابمان راه حسین(ع) را دنبال کردیم و پیروز شدیم. جهان اسلامی، حماس و شیعیان لبنان این راه را دنبال کردند و پیروز شدند. مردم مظلوم یمن هم این راه را می روند و ان‌شاءالله که پیروز می شوند.