احمد توکلی در پاسخ به درخواست یک روزنامه‌نگار: دیده‌بان شفافیت و عدالت به همه ایرانیان ضدفساد تعلق دارد/ اگر اسنادی در مورد بدهی میلیاردی ایران مال به دست آید، پیگیری می‌کنیم

معصومه پورصادقی، گروه سیاسی الف،   3970401047 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در پاسخ به توییت یک روزنامه نگار اصولگرا، گفت: دیده‌بان به همه ایرانیان ضد فساد تعلق دارد و اگر اطلاعات و اسنادی به دست آید که موضوع فساد ایران مال را اثبات کند، پیشنهاد با تصویب هیات مدیره دیده‌بان بررسی خواهد شد.

احمد توکلی در پاسخ به درخواست یک روزنامه‌نگار: دیده‌بان شفافیت و عدالت به همه ایرانیان ضدفساد تعلق دارد/ اگر اسنادی در مورد بدهی میلیاردی ایران مال به دست آید، پیگیری می‌کنیم
به گزارش الف، پس از این که نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به دادستان تهران در مورد ویلای مصادره‌ای سرلشکر فیروز آبادی مطرح و در رسانه‌ها انعکاس زیادی پیدا کرد، سایت فردانیوز در این مورد ورود دیده‌بان شفافیت و عدالت برای بررسی آن گفتگویی با احمد توکلی انجام داد.
 
احمد توکلی در گفتگو با سایت فردانیوز در پاسخ به این سوال که چرا دیده‌بان شفافیت و عدالت در قبال نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی و ویلای مصادره‌ای سرلشکر فیروز آبادی سکوت کرده است، گفت: ما سکوت نکرده ایم و در هیئت مدیره دیده‌بان تصویب شد که این نامه بررسی و ابعاد آن مشخص شود و دیده‌بان شفافیت و عدالت در چند روز آینده در مورد ویلای مصادره‌ای که آقای فیروزآبادی در آن ساکن است، اعلام نظر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از این اقدامات عدالت طلبانه دانشجویان تشکر می‌کنیم افزود: من هیچ وقت در قبال این فسادها سکوت نکردم و در دهه هفتاد که استفاده از اموال مصادره‌ای در حال رایج شدن بود، اعتراض کردم و برایم جناح بندی‌ها هم مهم نبودند، اگر همان زمان، همه اعتراض می‌کردند این اتفاق نمی افتاد. 
 
بیشتر بخوانید:
توکلی: دیده بان شفافیت تا چند روز آینده در مورد ویلای فیروزآبادی موضع گیری خواهد کرد/ از اقدام عدالت طلبانه دانشجویان تشکر می‌کنم
 
توضیحات احمد توکلی در پی مصاحبه با فردانیوز/ آقایان ناطق نوری، خاتمی و مرحوم هاشمی رفسنجانی در خانه مصادره‌ای سکونت نداشتند
 
 
براساس این گزارش و پس از این موضوع که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت، محمد مهاجری، روزنامه نگار اصولگرا در توئیتی در صفحه خود خطاب به احمد توکلی نوشت: ورود آقای احمد توکلی به موضوع ویلای لواسان که 300میلیارد تومان می‌ارزد مایه تقدیر است. خدا را شکر که به مردم برگشت. اما آقای توکلی از بدهی 3000 میلیاردی ایران‌ مال که اتفاقا از رانت دوران شهرداری یک کاندیدای ریاست جمهوری برخوردار شده، مستحضرند؟ این را هم پیگیری می کنند یا ....؟

 *پاسخ احمد توکلی به درخواست برای بررسی پروژه ایران مال

بنا بر این گزارش، احمد توکلی رپیس هیئت مدیره دیده‌بان و شفافیت در پاسخ به این توئیت در روزنامه نگار اصولگرا گفت: دیده بان به همه ایرانیان ضد فساد تعلق دارد. من آشنایی با آقای مهاجری ندارم، ولی از پرسش ایشان برمی‌آید که اهل همین طائفه مبارزان است.
 
وی تاکید کرد: اگر اطلاعات و اسنادی با کمک ایشان به دست آید که موضوع را اثبات کند، پیشنهاد با تصویب هیات مدیره دیده‌بان انجام خواهد شد؛ این تصویب برای اطمینان به قابل اثبات بودن و اولویت نسبت به امور دیگر همزمان است.