رحمانی فضلی: دولت تحمل احتکار و کارشکنی اقتصادی را ندارد و با متخلفان برخورد می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3970330214 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر کشور گفت: دولت به هیچ عنوان تحمل احتکار و کارشکنی اقتصادی را ندارد و با جدیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

رحمانی فضلی: دولت تحمل احتکار و کارشکنی اقتصادی را ندارد و با متخلفان برخورد می‌شود

به گزارش فارس از گرگان، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: یادمان نرود که ما با مردم حیات داریم و هرچه داریم از این مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردم در برابر مشکلات به اداره و استقامت و تلاش مدیرانشان در رفع مشکلات نگاه می‌کنند، ادامه داد: رضایتمندی مردمی برای ما یک اصل بسیار مهم است و باید تلاش کنیم که با خدمت صادقانه و شبانه‌روزی برای مردم این رضایتمندی را حفظ و گسترش دهیم.

وزیر کشور با اشاره به جایگاه ایران در منطقه اظهار کرد: قدرت و تاثیرگذاری امروز ایران در منطقه و در سطح بین‌المللی بالا است و هرچند در داخل کشور اختلافات و تفاوت سلیقه در زمینه سیاست و مدیریت وجود داشته باشد، اما اختلاف ما درون خانوادگی است و هیچ‌گاه نباید روی کلیت نظام و کشور نباید اختلاف داشته باشیم و خوشبختانه نداریم.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: دشمن به دنبال استفاده از نقاط ضعف کوچک، بزرگنمایی آن و ایجاد اختلاف در داخل کشور است که خوشبختانه پس از تجربه 40 ساله مردم ایران اسلامی در شناخت توطئه دشمنان به طور قطع آنها به نتیجه نخواهند رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکست‌های آمریکا و اروپا در جنگ‌ها و ناامنی‌های ایجاد کرده در منطقه گفت: آنها به خوبی می‌دانند امنیتی که ایران در مرزها ایجاد کرده، نه تنها به سود منطقه بلکه به سود تمام دنیا است.

وزیر کشور بیان کرد: زمانی که تعداد نسبتاً زیادی اتباع کشورهای مختلف به کشورهای اروپایی مهاجرت کردند دیدید که چگونه دستپاچه شده و حتی در مدیریت این امر با مشکل مواجه شدند.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: آنها می‌دانند با ناامن کردن مرزهای ایران و اینکه این عبور از این مرزها با ایجاد ناامنی آسان شود 3 میلیون آواره افغانی که در ایران حضور دارند به سرعت به سمت اروپا می‌روند و آنها می‌دانند اگر این اتفاق رخ دهد با چه مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به اظهارات برخی در خصوص تجدید مذاکره با آمریکا گفت: مذاکره دوباره با آمریکا معنی ندارد، چراکه آمریکا بدعهدی خود را امروز بیش از پیش اثبات کرده است.

وزیر کشور تبیین کرد: بدانید، امروز بسیاری از شرکت‌های اقتصادی بزرگ دنیا گرچه در ظاهر می‌گویند نمی‌توانیم با ایران کار اقتصادی مشترک انجام دهیم، اما به شدت از فعالیت و همکاری با ایران استقبال می‌کنند و در مذاکرات محرمانه این اشتیاق قلبی را اقرار می‌کنند، اما به طور طبیعی آنها مبادله اقتصادی چند میلیون دلاری با آمریکا و اروپا دارند و مجبور هستند اظهاراتی داشته باشند که آنها می‌خواهند.

رحمانی فضلی مطرح کرد: آمریکا امروز در دنیا تنها است و حرف ما در دنیا قابل دفاع است، چراکه ما اعتماد دنیا را جلب کرده‌ایم.

وی متذکر شد: در شرایط فعلی راهی جز اجرای صحیح و دقیق اقتصاد مقاومتی نداریم و تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، مقاومت اقتصادی است.

وزیر کشور با انتقاد از عدم همکاری برخی سودجویان و احتکار برخی از کالاها برای سوءاستفاده از وضع موجود تصریح کرد: دولت به هیچ عنوان تحمل احتکار و کارشکنی اقتصادی را ندارد و با جدیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

رحمانی فضلی متذکر شد: مردم به اراده و برنامه‌های دولت اعتماد کنند و بدانید که دولتمردان با تمام توان برای حل مشکلات اقتصادی در حال تلاش هستند اما به طور قطع همراهی مردمی در همه زمان‌ها اصل و اساس است.

وی در پایان گفت: باید در بودجه و روش‌های جاری بازنگری کنیم که در همین راستا چهارشنبه هفته آینده ریاست محترم جمهور با تمام مدیران در سطح کشور در تهران جلسه‌ای خواهند داشت.