توکلی در نشست ماهانه دیده بان مطرح کرد؛ ضرر ۳۴۰ میلیارد تومانی به بیت المال با اجرا نکردن قانون از سوی آخوندی

گروه اقتصادی الف،   3970329298 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با انتقاد از اجرا نشدن قانون راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور گفت: بنا به گفته خود مسئولین دولتی سالانه ۳۴۰ میلیارد تومان به بیت المال ضرر وارد می شود.

ضرر ۳۴۰ میلیارد تومانی به بیت المال با اجرا نکردن قانون از سوی آخوندی

 به گزارش الف، احمد توکلی عصر امروز در جلسه ماهانه دیده بان شفافیت و عدالت که با محوریت تغییر زیرساخت ها عاملی برای عدم شفافیت در اقدامات وزارت نفت و با سخنرانی محمد ابراهیم شفیعی –مدیرکل سابق فناوری وزارت نفت برگزار شد گفت: از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به دلیل اجرا نکردن قانون راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور و نگرفتن مالیات از خانه های خالی در این زمینه شکایت کردم.

وی افزود: بنا به گفته خود مسئولین تاکنون به دلیل اجرا نشدن قانون مذکور، ۳۴۰ میلیارد تومان به بیت المال ضرر رسیده است.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت همچنین به ۲ شکایت از خود خبر داد و گفت: آقای نعمت زاده وزیر سابق صنعت و همچنین ابوالفضل میرعلی مدیر عامل موسسه ثامن الحجج از اینجانب شکایت کردند.

توکلی با اشاره به موضوع هواپیمای فلایت چک(وارسی پروازی) و بررسی آن در موسسه دیده بان گفت: با پیگیری که ما انجام دادیم شرکت فرودگاه های کشور در خرید مذکور هیچ تقصیری نداشت و کارش درست بود.

پس از پایان سخنان دکتر توکلی محمد ابراهیم شفیعی در سخنانی تحت عنوان ” تغییر و تضعیف ساختارها و زیرساخت ها عاملی برای دور شدن از شفافیت و بروز زمینه های فساد” پرداخت و پس از پایان سخنان وی از حسین قربانزاده به عنوان متولی پویش حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت به عنوان برگزیده حامی شفافیت و عدالت در خردادماه با اهداء لوح یادبود تقدیر و تشکر شد.