بعد از دیدارها با مقام‌های چینی در پکن؛ وزیر خارجه آمریکا: به یک رابطه سازنده و نتیجه محور با چین متعهد هستیم

گروه جهان الف،   3970325052

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه چین گفت که در پکن درباره کره شمالی، تجارت و اختلافات درباره دریای چین جنوبی بین رایزنی کرد.

 وزیر خارجه آمریکا: به یک رابطه سازنده و نتیجه محور با چین متعهد هستیم
به گزارش فارس، در ادامه رایزنی‌های واشنگتن درباره کره شمالی بعد از دیدار اخیر دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور،  وزیر خارجه آمریکا پس از دیدارهایش در پکن گفت که آمریکا متعهد به روابطی سازنده با چین است.

«مایک پامپئو» که بلافاصله بعد از نشست اخیر سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور به کره جنوبی سفر کرد، پس از دیدارهایش با مقام‌ها در سئول، به پکن رفت و با مقام‌های ارشد چین هم دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتر خود درباره دیدارهایش در چین نوشت: «نشستی سازنده با رئیس‌جمهور شی (جین پینگ)، یانگ (جیه چی) عضو حزب کمونیست و وانگ (یی) وزیر خارجه داشتم».

وی افزود: «(با مقام‌های چین) درباره کره شمالی، تجارت، دریای چین جنوبی و طیفی دیگر از موضوعات صحبت کردم. ما به یک رابطه سازنده و نتیجه محور با چین متعهد هستیم».

توئیت پامپئو در حالی منتشر شده که یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع کاخ سفید خبر داده که دونالد ترامپ آمریکا در صدد اعمال تعرفه اضافی بر کالاهای چینی و شروع جنگ با این کشور است.