متن پیامک های ارسالی به نمایندگان درباره لوایحه چهار قلو بخصوص FATF / تهدیدی در کار نبود + عکس

گروه سیاسی الف،   3970323026 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

خبرنگار الف با بررسی چند پیامک ارسالی به تلفن همراه برخی از نمایندگان، هیچ تهدید یا توهینی مشاهده نکرد بلکه صرفا مردم دغدغه های خود را نسبت به تصویب لوایح چهار قلو در مجلس به نمایندگان منتقل کردند.

متن پیامک های ارسالی به نمایندگان درباره لوایحه چهار قلو بخصوص FATF / تهدیدی در کار نبود + عکس

 

به گزارش الف در جلسه دیروز سه شنبه مجلس علی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر و جویبار در تذکر آئین نامه ای از ارسال پیامک به تلفن های همراه نمایندگان خبر داد و گفت که این پیامک ها که بعضاً تهدیدآمیز است، با هدف تغییر رای نمایندگان نسبت به لوایح مختلف ارسال می شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت که این موضوع باید در هیات رئیسه مجلس بررسی شود تا برای آن چاره‌ای یافته و مانع از ادامه پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان شویم.

بعد از این موضوع خبرنگار الف به سراغ ادیانی رفت و از وی خواست تا پیامک های تهدید آمیز را نشان دهد.

این نماینده در جواب گفت: پیامک تهدید آمیزی برای من ارسال نشد و اما برای برخی از همکاران پیامک های توهین آمیز و توام با تهدید ارسال شده است.

خبرنگار الف سراغ برخی از نمایندگان مجلس رفت و متن بعضی از پیامک ها را مشاهده کرد.

در برخی از این پیامک ها، از نمایندگان خواسته شده بود که به لوایح چهار قلو رای ندهند.

لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) همان لایحه چهار قلو هستند که بررسی و تصویب آنها در دستور کار جلسات گذشته مجلس قرار داشت.

البته بررسی لایحه FATF در دستور روز یکشنبه این هفته مجلس قرار داشت که در حین بررسی آن، با تقاضای جمعی از نمایندگان به مدت 2 ماه در مجلس مسکوت ماند.

در بررسی چندین پیامک ارسالی به تلفن همراه نمایندگان، هیچ تهدید و یا توهینی مشاهده نشد. ضمن اینکه این پیامک ها صرفا از مردم حوزه های انتخابیه برای نمایندگان ارسال شده که دغدغه های خود را به نمایندگان منتقل کردند.

یکی از نمایندگان در این باره گفت: این پیامک ها سازماندهی شده نیست و نمی توان گفت ارگان یا نهادی پشت ارسال این پیامک هاست.

متن برخی از این پیامک ها بدین شرح است؛