محسن هاشمی: تعطیلات کشور باعث کم شدن بهره‌وری شده است

گروه اجتماعی الف،   3970322200 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر تعطیلات غیررسمی در کشور باعث کم شدن بهره‌وری شده است که این موضوع حدود ۲ هزار میلیارد تومان ضرر مالی برای شهر دارد.

به گزارش فارس، محسن هاشمی در آغاز شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران به دیدار مقام معظم رهبری با اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مدیران کشور باید برای حل مشکلات به دانشمندان کشور مراجعه کنند. 

وی افزود: می‌توان این پیشنهاد را نیز داد که برای روز عید فطر از این دانشمندان برای رویت هلال ماه استفاده کرد. 

وی ادامه داد: تعیین روز عید فطر از طریق دانشمندان علوم نجوم این امکان را می‌دهد که بتوانیم بهتر اولین روز هلال ماه را مشخص کنیم و برنامه‌ریزی دقیقی برای عید فطر داشته باشیم و نیازی به ستاد استهلال نباشد. 

هاشمی گفت: عید سعید فطر با سنت دادن فطریه و برگزاری نماز باشکوه عیدفطر موجب می‌شود که رمضان به اتمام برسد و باید تلاش کنیم در این روز تمام کدورت‌ها جای خود را به برادری و همکاری بدهد. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌ در اوج بحران‌های داخلی و سیاسی سال 88، مقام معظم رهبری در عید فطر نکاتی را مطرح کردند که مهمترین آن جذب حداکثری و دفع حداقلی بوده است و چه خوب است صدا و سیما این بیانات مقام معظم رهبری را بازخوانی کند.  

وی خاطرنشان کرد: در روز عید فطر و با اضافه شدن تعطیلات، شهروندان به شادمانی و جشن می‌پردازند. 

هاشمی انتقاد کرد: تعطیلات باعث کم شدن بهره‌وری می‌شود و در حال حاضر 27 روز تعطیلات غیررسمی در کشور داریم که 6 روز تعطیلات ملی، 4 روز تعطیلات انقلابی و 17 روز تعطیلات مذهبی است. 

وی گفت: به دلیل نوع چینش این تعطیلات، افرادی نیز روزهای قبل و بعد آن را به اصل تعطیلات اضافه می‌کنند و تعداد تعطیلات غیررسمی کشور به دو ماه می‌رسد. 

وی گفت: هزینه تجاری تهران در یک ماه یک‌هزار میلیارد تومان است که با توجه به تعطیلات دو ماهه 2 هزار میلیارد تومان ضرر به شهر می‌زند. 

وی گفت: در مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال ساماندهی کردن تعطیلات هستند که هنوز به نتیجه نرسیده است. 

رئیس شورای شهر تهران افزود:‌ اگر تمرکز تعطیلات مذهبی بیشتر در روزهای شادمانی باشد تا عزاداری، باعث می‌شود تبلیغ دین در نشاط و شادمانی صورت بگیرد و این موضوع باعث افزایش بهره‌وری می‌شود.