استارتاپ تحویل سوخت خودرو

گروه اقتصادی الف،   3970321103 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
 استارتاپ تحویل سوخت خودرو

افزایش بار ترافیکی و به تبع آن افزایش آلودگی هوای پایتخت باعث شده است که هرکس به قدر وسعش در کاهش این مشکلات گام بردارد. مسوولان جوان یک استارتاپ 100‌در‌صد ایرانی هم درصدد برآمده‌اند تا بنزین را به محل سکونت یا کار شما بیاورند. این اتفاق باعث می‌شود علاوه‌بر اینکه مدیریت زمان بهتری داشته باشید، در کاهش آلودگی و ترافیک شهر هم سهیم باشید، اما این تمام ماجرا نیست و آقای مسعود بابایی، مدیرعامل جوان استارتاپ «مستر بنزین» از شروع فعالیت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد کارشان  به صبح نو می‌گوید.


استارتاپ «مستر بنزین» به‌خاطر تفاوت محصولی که ارائه می‌دهد با چالش‌های بیشتری از استارتاپ‌های تحویل کالا مواجه بوده است. «تقریباً یک سال پیش بود که به فکر راه انداختن استارتاپ تحویل بنزین افتادیم. به‌خاطر اینکه بنزین قابلیت اشتعال بالایی دارد، زمان زیادی را برای استانداردسازی تجهیزات حمل‌و‌نقل‌مان صرف کردیم و به استانداردهای بین‌المللی ایمنی از جمله UN و CE اروپا دست پیدا کردیم.»

سه‌سوته بنزین می‌زنیم


آقای مسعود بابایی معتقد است که با راه‌اندازی این استارتاپ به کمک دولت الکترونیک آمده‌اند تا کمی از دغدغه‌های روزمره مردم کم کنند و آسایش بیشتری به جامعه هدیه کنند؛ «مهم‌ترین دغدغه ما کاهش ترافیک و آلودگی محیط‌زیست است. ضمن اینکه تحقیقاتی که انجام شده نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از فشار روانی و استرسی که در جامعه وجود دارد، به‌خاطر حضور افراد جامعه در شلوغی و ترافیک شهری است. ما از این طریق در تلاش هستیم بخشی از زمان مرده مردم را زنده کنیم و افراد بتوانند زمانی را که صرف می‌کنند تا به پمپ‌بنزین برسند و باک ماشین‌شان را پر ‌کنند، در محیطی امن و آرام سپری کنند. ضمن اینکه خیلی از خانم‌ها مایل نیستند به پمپ‌بنزین بروند و خودشان بنزین بزنند. این دوستان می‌توانند از طریق اپلیکیشن درخواست بنزین بدهند و بدون اینکه نیاز باشد دست به سیاه و سفید بزنند شاهد سوخت‌گیری وسلیه نقلیه خود باشند.» مخاطبان «مستر بنزین» می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های اندروید و IOS درخواست بنزین بدهند. در‌حال‌حاضر چندین موتورسوار در مناطق یک تا پنج تهران حضور فعال دارند و قرار است با توجه به حجم درخواستها مناطق تحت‌پوشش افزایش یابد:

«ما نخستین سامانه هوشمند تحویل بنزین در کشور هستیم که به‌وسیله موتورسیکلت و در سریع‌ترین شکل ممکن سوخت را به مخاطبان‌مان می‌رسانیم. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن مستر بنزین همه‌روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح تا 10 شب درخواست بنزین بدهید و حداکثر 15 تا 20 دقیقه بعد بنزین خودتان را دریافت کنید. به‌خاطر مسائل ایمنی و امنیت راننده و سرعت در ارسال بنزین، فعلاً باک‌های تحویلی هر حامل ۲۰‌لیتر خواهد بود و شما با یک سفارش می‌توانید حداکثر تا ۲۰ لیتر درخواست بنزین دهید و تا پایان مراحل بنزین‌رسانی قادر به درخواست دیگر نخواهید بود. پیشنهاد ما این است که همزمان با دو یا چند تلفن همراه سفارش دهید تا بنزین بیشتر دریافت کنید.»

مشکلات هست ولی کم است


با وجود رقیب در این حوزه، بر و بچه‌های «مستر بنزین» نگرانی خاصی ندارند و معتقدند که کارشان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؛ «تفاوت عمده ما در این است که آن‌ها تانکرهای حمل سوخت را در محل‌های خاصی متوقف می‌کنند و شما به جای مراجعه به پمپ بنزین به تانکر سوخت مراجعه می‌کنید در صورتی که ما به‌وسیله موتورسیکلت‌هایمان در سریع‌ترین زمان ممکن بنزین را درست به محل مورد نظر مخاطب می‌رسانیم و در ایمنی کامل فرایند سوخت‌رسانی را انجام می‌دهیم.»


با این حال همه‌چیز هم گل و بلبل نیست و «مستر بنزین» هم معایبی مثل حجم پایین مخزن‌های حامل سوخت دارد، مساله‌ای که قرار است به‌زودی برطرف شود؛ «ما موقتاً مخزن‌های 10 و 20 لیتری تحویل بنزین داریم و از ۲۷‌خرداد با شروع فاز دوم مخزن‌های 40 لیتری را هم به سیستم اضافه می‌کنیم. درضمن هزینه‌های دریافتی‌مان هم ثابت و مشخص است. با شروع فاز دوم اجرا دو انتخاب ۲۰ لیتر و ۴۰ لیتر داریم که بنزین در این نوبت ۱۱۰۰ تومان و هزینه حمل رایگان است. همچنین استفاده‌کنندگان از این اپلیکیشن می‌توانند به صورت نقد و اینترنتی و همچنین دستگاه کارتخوان (که به زودی فعال می‌شود) مبالغ بنزین درخواستی خود را پرداخت کنند.»


این اپلیکیشن قرار است به زودی خدمات خود را در سایر کلانشهرها مثل کرج‌، مشهد‌ و اصفهان اجرایی کند.

تقریباً برای همه‌مان پیش آمده که حال‌وحوصله قرار گرفتن در صف پمپ بنزین را نداشته باشیم و برای پر شدن باک ماشین به‌دنبال راهی کم‌دردسرتر بگردیم. حالا یک گروه جوان ایرانی استارتاپی به اسم «مستربنزین» راه انداخته‌اند و در سریع‌ترین زمان ممکن بنزین را پیش شما می‌آورند.