چرا باید از فلسطین حمایت کنیم؟

علی دارابی،   3970317165 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا باید از فلسطین حمایت کنیم؟

فلسطین  گهواره ادیان توحیدی بزرگ و قلب تمدن‌های کهن دنیاست. بخش عمده اماکن مقدس اسلامی، یهودی و مسیحی  دنیا در آن قراردارد. عزیمت گاه حضرت ابراهیم (ع) و زادگاه فرزندش حضرت اسماعیل ع است. معراج پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) از مسجدالاقصی در اورشلیم صورت گرفته است و...از سال‌های۱۸۸۲ میلادی در سایه حمایت و اقدامات انگلستان مهاجرت یهودیان به فلسطین آغاز شد...اعلامیه بالفور وزیر خارجه وقت انگلستان در۱۹۱۷وعده استقرار یهودیان در فلسطین را داد...در۱۹۴۵م.

با تاسیس سازمان ملل متحد و تشکیل دولت جعلی اسراییل  که همراه با غصب سرزمین‌های اشغالی، قتل‌عام مردم بی‌دفاع در سرزمین  مادری توسط جوخه‌های ترور صهیونیست‌ها، و کشتار و تجاوزهای پی‌درپی به سرزمین‌های اسلامی نه‌تنها در حال تثبیت و تحکیم موقعیت خود بلکه نقشه گسترش اسراییل از نیل تا فرات را داشته‌اند...با پیروزی انقلاب اسلامی  ایران راهبرد حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با موجودیت رژیم  جعلی و غاصب اسراییل را دنبال کرده است. اهم  دلایل این راهبرد عبارت است از؛

 -1 نگاه  اسلامی مبنی بر حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم به‌ویژه آنکه مظلومان مسلمان باشند.

 - 2 نگاه بشردوستانه مبنی بر حمایت از مردم بی‌دفاع و لزوم بسیج همه مردم جهان در کمک‌های انسان دوستانه.

 -3 اقدام بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در عرصه بین‌الملل حمایت از محرومان و مستضعفان و مقابله با زورگویان و مستکبران را رسالت خود .

 4-دفاع از منافع ملی و امنیت پایدار کشور دربازدارندگی دشمنان علیه کشور با افزایش قلمرو حیاتی و امنیتی کشور فراتر از مرزهای  جغرافیایی.

 5 -مقابله با توسعه‌طلبی رژیم جعلی اسراییل و از بین بردن تهدیدات آن علیه کشورهای منطقه  ازجمله ایران.

 فراموش نکرده‌ایم که اسراییل حمایت از صدام در جنگ، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، هواپیماربایی، مشارکت فعال در کودتاها و ترورهای علیه ایران، و بزرگ‌ترین عامل ایجاد ایران هراسی در دنیا را دارد... روز جهانی قدس یادگار امام خمینی (ره) است و راهپیمایی سراسر ایرانیان در آخرین جمعه ماه مبارک  در محکومیت این‌همه جنایت، ترور، غصب و تجاوز و ظلم است

 این‌ها ازجمله مهم‌ترین دلایل چرایی و حمایت ایران از مسئله فلسطین و مخالفت علیه رژیم اشغالگر قدس است.