نقشه امروز دشمن برای ایران چیست؟

گروه سیاسی الف،   3970317117 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر معظم انقلاب گفتند: امروز نقشه‌ی دشمن این سه چیز است: فشار اقتصادی، فشار روانی، و فشار عملی؛ هدف هر سه نوع فشارهای دشمن هم سیطره‌ی بر کشور عزیز ما ایران است.

نقشه امروز دشمن برای ایران چیست؟

به گزارش الف؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب روز دوشنبه هفته جاری و در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام(ره) گفتند: نقشه دشمن را هم می‌شناسیم و کاملاً می‌دانیم چیست و برای مردم افشا می‌کنیم. البته مردم عزیز ما خودشان خیلی چیزها را می‌دانند و می‌فهمند و حس می‌کنند.

رهبر انقلاب با بیان اینکه امروز نقشه دشمن فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی است تصریح کردند: هدف هر سه نوع فشار دشمن هم سیطره بر کشور عزیز ما ایران است. همچنانی که بر برخی کشورهای بدبخت روسیاه منطقه سیطره دارد.

ایشان، فشار اقتصادی را تحریم و جلوگیری از همکاری کشورها در زمینه‌های اقتصادی با ایران دانستند و ادامه دادند: نتیجه‌ای که آن‌ها می‌خواهند از فشار اقتصادی بگیرند، زیر فشار قرار دادن صرفاً دستگاه دولت و حکومت نیست؛ می‌خواهند ملّت ایران را به خیال خودشان به ستوه بیاورند. می‌گویند ملّت ایران را به ستوه بیاوریم تا نظام اسلامی ناچار بشود تسلیم زورگویی‌های ما بشود. هدف‌شان این است. نه ملّت را شناخته‌اند نه نظام را شناخته‌اند. به توفیق الهی و به فضل الهی و با تلاش مسئولین و با همّت مردم، ان شاءالله هدف دشمن در فشار اقتصادی به کلی ناکام خواهد ماند.

متن کامل سخنان رهبر انقلاب در مراسم بیست‌و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب 

۱. فشار اقتصادی، تحریم است، جلوگیری از همکاری کشورها در زمینه‌های اقتصادی با ما است؛ این فشارها را وارد می‌کنند... مسئله‌ی آنها از فشار اقتصادی و تحریم، صرفاً زیر فشار قرار دادنِ دستگاه دولت و حکومت نیست؛ می‌خواهند ملّت ایران را به ستوه بیاورند به خیال خودشان... نه ملّت را شناختند، نه نظام را شناختند؛ این فشار اقتصادی است با این هدف.

۲. فشار روانی؛ این خیلی نکته‌ی حائز توجّه و مهمّی است. نقاط قوّت جمهوری اسلامی را، نقاط قوّتی که برای کشور و برای ملّت مایه‌ی اقتدار و مایه‌ی تقویت است نشان کرده‌اند و آنها را در تبلیغات و در برخوردها به‌عنوان نقاط چالش‌آفرین معرّفی می‌کنند؛ برای اینکه ملّت ایران را نسبت به آنها دلسرد کنند... دشمن درصدد آن است که ما از نقاط قوّت خودمان صرف‌نظر کنیم، از عناصر اقتدار ملّی خودمان دست برداریم تا راحت‌تر بتواند بر کشور ما، بر ملّت ما، بر سرنوشت ما و آینده‌ی ما مسلّط بشود.

۳. فشار عملی، فشار عملی‌شان عبارت است از اینکه در کشور آشوب ایجاد کنند... نقشه‌ی دشمن این است که از مطالبات مردمی سوءاستفاده کنند... مثلاً کارگرانی هستند، دنبال مطالبات کارگری‌اند... دشمن در یک چنین مواردی نقشه می‌کشد، عوامل نفوذی خود را، در واقع اشرار و انسان‌های خبیثی را به تعداد معدودی در این اجتماعات وارد می‌کنند تا اجتماعات آرام مردم را تبدیل کنند به حرکت ضدّ امنیتی و حرکت آشوبگرانه تا به این وسیله کشور را و ملّت را و نظام جمهوری اسلامی را بدنام کنند؛ این را مردم در سراسر کشور توجّه داشته باشند؛ این نقشه‌ی دشمن است، ... البتّه به گمان من بلکه به اعتقاد راسخ من، اینها کور خوانده‌اند و مردم عزیز ما در مقابل آنچه آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند، با قدرت، با شهامت، با هوشیاری خواهند ایستاد.