محمدرضایی در گفتگو با الف: روحانی روند مذاکرات با اروپایی‌ها را از مجلس ششم و دهم پنهان کرد/موضوعی که مجلس ششم از آن غافل شد/چرا دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در مجلس حاضر نشد

گروه سیاسی الف،   3970317011 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مجلس ششم با تاکید بر اینکه روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی نمایندگان مجلس ششم را از اطلاع روند و محتوای مذاکرات با اروپائیها محروم کرد، گفت: متاسفانه این بار روحانی در کسوت رئیس جمهور این روند را برای مجلس دهم تکرار کرد.

روحانی روند مذاکرات با اروپایی‌ها را از مجلس ششم و دهم پنهان کرد/موضوعی که مجلس ششم از آن غافل شد/چرا دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در مجلس حاضر نشد

محمد محمدرضایی نماینده بیجار در مجلس ششم در گفتگو با خبرنگار الف، با اشاره به اینکه حسن روحانی رئیس جمهور در زمان مجلس ششم دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، گفت: در آن زمان برای فعالیت هسته ای مذاکرات با کشورهای اروپایی و امضای پرتکل الحاقی در جریان بود که نمایندگان مجلس هم از متن و محتوای آن بی خبر بودند.

وی با بیان اینکه متاسفانه همان زمان تندرویهایی از سوی فراکسیون اکثریت مجلس ششم در حال وقوع بود، تصریح کرد: در خواست ما از هیئت رئیسه مجلس ششم برای دعوت از آقای روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی  جهت اخذ توضیحات پیرامون فعالیتهای هسته ای ایران و روند مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی با دول اروپایی، نتیجه نداد و روحانی در مجلس حاضر نشد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم افزود: مجلس ششم بجای رسیدگی به این امر مهم، دستور کارش رسیدگی به استعفای نماینده های معترض به رد صلاحیتها برای انتخابات مجلس هفتم بود.

محمدرضایی با تاکید بر اینکه یکی از موارد اختلافی ما با همکاران مشارکتی بی اعتنایی شان به موضوع مهم مذاکرات بود، تصریح کرد: متاسفانه تندرویهای اعضای مشارکت در مجلس ششم باعث شد تا نمایندگان ملت از نحوه  فعالیتها و مذاکرات هسته ای بی اطلاع ماندند این در حالی است که  برابر قانون اساسی تصویب نهایی تمامی مقاوله نامه ها و معاهدات بین المللی بر عهده مجلس می باشد.

وی به تذکر و اخطار رسمی خود در صحن مجلس اشاره کرد و افزود: اینجانب در حد توان تلاش کردم تا نمایندگان مجلس را به موضوع مذاکرات و فعالیتهای هسته ای و اولویت بخشی به این بحث حیاتی و بین اللملی در مقابل کشمکش های سیاسی داخلی، توجه دهم.

بازرس مجمع نمایندگان ادوار گفت: در شرایطی مجلس وقت، از روند مذاکرات غافل مانده بود که فرایند فعالیتهای هسته ای ایران در دستور کار و اولویت برنامه نمایندگان آمریکا قرار داشت.

محمدرضایی گفت: جالب بود نمایندگان کشور آمریکا در آن سوی دنیا، طالب آگاهی از چند و چون فعالیت هسته ای ایران بودند. اما نمایندگان مجلس ایران سرگرم کشمکشهای سیاسی داخلی شده و از سیاست خارجی غافل ماندند.

وی تاکید کرد: سوال این بود بحث هسته ای مهم و سرنوشت ساز بود برای کشور یا ماجرای استعفاهای جنجالی بلانتیجه؟.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم گفت: از این رو جریانات سیاسی فعال در مجلس و دولت آنروز، محکوم به تقصیر هستند.

محمدرضایی با تاکید بر اینکه گوش‌های سیاسی سنگین تر از شنیدن هشدارهای ملی بود، تصریح کرد: چه بسا با ورود مجلس ششم به پروسه مذاکرات، سرنوشت دیگری برایمان رقم می خورد. سرنوشتی متفاوت از آنچه که در مجالس بعد رقم خورد. که حاصل آن  ارجاع پرونده به شورای امنیت و تشدید تحریمها شد.

وی با بیان اینکه نقد درون گفتمانی متاعی بود که متاسفانه در دولت و مجلس اصلاحات، تحت قیمومیت حزب مشارکت خریدار نداشت، افزود: در آن موقع برای احقاق حقوق ملت تذکراتی در صحن مجلس داده می شد که تنها در مشروح مذاکرات مجلس ثبت و در تاریخ سیاسی معاصر نقش بست، اما به آن  عمل نشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به محرمانه بودن برخی اقدامات دولت روحانی، تاکید کرد: روحانی روند مذاکرات با اروپائیان را هم از مجلس ششم و هم از مجلس دهم پنهان کرد.

به گفته محمدرضایی پنهان کاری از مجلس ششم بار سنگین تری در حال حاضر برای روحانی ایجاد می کند.