موضع گیری امارات در قبال سخنان پمپئو

گروه جهان الف،   3970301040

وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی که کشورش از پایگاههای آمریکا در منطقه به شمار می رود و به گفته ترامپ بدون حضور نظامیان چشم آبی هیچگاه دوام نمی آورند از اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه ایالات متحده حمایت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، انور قرقاش در حساب توئیتری خود نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا راه درستی را در قبال ایران در پیش گرفته است. وی ساعاتی پس از اظهارات این مقام آمریکایی مدعی شد: تلاش های واحد و یکپارچه راه درستی است تا ایران دریابد که رفتارها و تلاش هایش برای نفوذ درمنطقه بیهوده است.

وی همچنین گفت که راهبرد پمپئو ایجاب می کند که ایران رفتار خود را تغییر دهد. وزیر خارجه آمریکا عصر دوشنبه در سخنانی مملو از اتهام های بی اساس علیه ایران، راهبرد جدید خود برای مقابله با ایران پس از خروج کشورش از برجام را اعلام کرد. پمپئو گفت که آمریکا پس از خروج از برجام به دنبال تشدید فشار مالی و تحریم های بی سابقه علیه ایران، جلوگیری از نفوذ و هژمونی تهران در منطقه و ممانعت از برنامه هسته ای و موشکی آن است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه 18 اردیبهشت اعلام کرد که کشورش از توافق هسته ای با ایران خارج شده و تحریم ها را بازخواهد گرداند.