کاهش زمان اجرای «طرح ترافیک» و «زوج و فرد» در ایام رمضان

گروه اجتماعی الف،   3970226076

رییس پلیس پایتخت ازکاهش یک ساعته زمان پایان طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام ماه رمضان خبر داد.

کاهش زمان اجرای «طرح ترافیک» و «زوج و فرد» در ایام رمضان

به گزارش ایسنا،سردار حسین رحیمی در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های پلیس در ماه مبارک رمضان برگزار شد گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده و تدابیر پیش بینی شده ساعت اتمام طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان  با یک ساعت کاهش روبرو خواهد بود و به‌جای ساعت ۱۹ ساعت ۱۸ به پایان می‌رسد.

رحیمی همچنین با اشاره به دیگر تمهیدات پلیس برای ماه مبارک رمضان، گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده طرح اکران  فیلم "اذان تا سحر" در سینماهای کشور از نظر پلیس بلامانع است البته باید سینماها موارد مدنظر پلیس را رعایت کرده و این موافقت مشروط به رعایت قوانین و مقررات است.

 وی درباره فعالیت واحدهای صنفی پخت و پز غذا نیز گفت: واحدهای  صنفی پزنده از نظر پخت تا یک ساعت قبل از اذان مغرب اجازه فعالیت ندارند و در صورت رویت پلیس حتما با آنها برخورد خواهد شد. آن دسته از واحده‌های صنفی که اقدام به توزیع غذای سرد می‌کنند،  نیز به هیچ عنوان حق ندارند این غذاها را در داخل واحد صنفی توزیع کنند و باید تحت شرایطی که پلیس اماکن به آنها اعلام کرده غذای سرد را برای مصرف برون بر به شهروندان عرضه کنند.

 رحیمی فعالیت واحدهای عرضه خوراک گرم در ایام ماه مبارک رمضان را منوطه به ساعات بین اذان مغرب و اذان صبح اعلام کرده و گفت: ‌این واحدها یک ساعت قبل از اذان مغرب می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، اما فروش و عرضه مواد غذایی تنها از اذان مغرب امکانپذیر است.

فرمانده ناجا در مورد فعالیت واحد رستوران واحدهای اقامتی همچون هتل‌ها و ...، گفت: این واحدها تنها اجازه دارند به مسافران مقیم خود مواد غذایی را عرضه کنند و به آنها اجازه داده نشده که به دیگر افراد در ساعات بین اذان صبح تا اذان مغرب مواد غذایی بفروشند و ماموران پلیس با چنین تخلفاتی برخورد خواهند کرد.

به گفته رییس پلیس پایتخت، در ایستگاه‌های راه‌آهن و ترمینال‌ها و پایانه‌های ورود و خروج مسافران بین شهری نیز باید عرضه مواد غذایی با استتار همراه باشد.

رحیمی همچنین از برخورد با تظاهر روزه‌خواری درملاعام خبر داد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم مراعات حال روزه‌داران کرده و به قوانین و اسلامی و مدنی احترام گذاشته و از روزه‌خواری را در ملاعام خودداری کنند.

درخواستی برای نمایش فوتبال در سینماها به پلیس نرسیده است

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال ایسنا درباره نمایش مسابقات جام جهانی در سینماهای کشور، اظهار کرد:  تا به این لحظه هیچ درخواستی از سوی سینماداران و یا ارشاد به پلیس تهران برای نمایش مسابقات جام جهانی فوتبال ارسال نشده است و بنابراین نمی‌شود که بدون درخواست و اخذ نظر پلیس اقدام به پخش مسابقات در سینماها کرده و پلیس در این زمینه مسئولیت داشته و به عنوان مسئول تامین امنیت باید مجوزهای لازم را صادر کند و بنابراین با توجه به اینکه هیچ درخواستی به پلیس ارسال نشده چنین طرحی اجرا نخواهد شد.

 رییس پلیس پایتخت افزود: تا آنجا که من اطلاع‌ دارم به ناجا هم چنین درخواستی اعلام نشده و اگر بنا است مسابقات در سینماها به نمایش درآید باید درخواست آن ابتدا به پلیس ارائه شود.

 شناسایی 98 خانه معتادان در شوش و هرندی

رحیمی در بخش دیگری از نشست خبری خود اقدامات پلیس در بخش مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون 3400 کیلوگرم  انواع مواد مخدر در شهر تهران کشف و ضبط شده است، علاوه بر این با باندهای مواد مخدر و خرده فروشان نیز با جدیت برخورد کرده  و پاکسازی نقاط آلوده را در دستور کار خود قرار دادیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه امروز دیگر خبری از ولو شدن معتادان متجاهر در نقاط مختلف شهر نیست، گفت: گشت ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدام به گشت زنی در سطح شهر و برخورد با این معتادان کرده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه از حدود 20 روز گذشته ماموران پلیس در منطقه هرندی، شوش و مولوی مستقر شده‌اند، گفت: گشت‌های سیار پلیس نیز اقدام به گشت زنی در این محدوده‌ها می‌کنندو تا کنون 98 خانه معتادان که دربرخی از آنها بالغ بر 100 معتاد استقرار داشته پلمب شده و این معتادان جمع آوری شده اند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از برخورد با معتادان پلیس از این مناطق بیرون نمی رود و نظارت‌ها ادامه خواهد داشت، گفت:‌ 1665 معتاد متجاهر در محله‌های هرندی، شوش و مولوی جمع آوری و 422 خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده است.

رحیمی همچنین از پاکسازی معتادان از اطراف بهشت زهرا(س) خبر داد و گفت:‌ برخی از موادفروشان و معتادان با برپا  کردن چادر در اطراف بهشت زهرا(س) ساکن شده بودند که پلیس با این افراد برخورد کرد و در مجموع در اطراف بهشت زهرا(ره) و خلازیل بالغ بر 300 نفر جمع آوری و دستگیر شده اند. بازارهای شبانه این افراد در نقاط مختلف پایتخت جمع آوری شده است