پاسخی به آقای مطهری درباره جوابیه ایشان به آقای جنتی

معین الحق، گروه تعاملی الف،   3970225127 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
پاسخی به آقای مطهری درباره جوابیه ایشان به آقای جنتی

جوابیه اقای مطهری به حضرت ایت الله جنتی را می خواندم. واقعیت این بود که از عبارات به کار رفته در نامه جناب مطهری شدیدا تعجب کردم. گو اینکه ایشان چشم بسته نامه ایت الله جنتی را خوانده باشند و بعد در خواب به ان پاسخ گفته باشند.

آقای مطهری نوشته اند:
1 - " از طرفی پذیرفته‌اید که برجام با نظر مقام رهبری امضا شده است و از طرف دیگر از رییس‌جمهور خواسته‌اید که به خاطر خسارت‌های وارده ناشی از برجام از مردم عذرخواهی کند. آیان این دو سخن تناقض و احیانا تعریض ناخواسته به مقام رهبری نیست؟ "
جواب این است که خیر. هیچ تناقضی نیست زیرا رهبر معظم انقلاب برجام را به طور مطلق نپذیرفتند بلکه انرا با شروط خاص ان پذیرفتند اما دولت ان شروط و خط قرمز ها را که به منزله قانون است رعایت نکرده و طبیعی است که در مقابل این قانون شکنی و عدم رعایت خطوط قرمز باید عذر خواهی و حتی مورد محاکمه واقع شوند. دستورات رهبر معظم انقلاب به منزله قانون است و مسئولین هم موظف به التزام عملی به ولایت فقیه هستند در حالی که به اعتراف خود، خطوط قرمز رهبری را رعایت نکرده اند. سهل انگاری و عجله دولت نیز در برجام بر کسی پوشیده نیست و مورد انتقاد رهبر معظم نیز واقع شده است. بنده اضافه میکنم که نه فقط دستگاه دیپلماسی بلکه خود مجلس شورا هم بدلیل عدم نظارت کافی بر رعایت خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب باید عذر خواهی کند. برجام فقط با شروط ان پذیرفته شد نه به طور مطلق و بدون شرط اما اقایان ... .
اقای مطهری اکنون بفرمایید کجای این سخن تناقض دارد؟

2- اقای مطهری گفته اند:
" آیا تکلیف شرعی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مقام رهبری؟ همچنین آیا تکلیف قانونی دستگاه دیپلماسی را جنابعالی تعیین می‌کنید یا مجلس؟ "
جناب مطهری، به احترام پدرتان که در زیر نام ایشان امروز بر صندلی مجلس نشسته اید کمی منصف باشید. وظیفه شرعی دستگاه دیپلماسی را رهبر معظم تعیین می کنند اما چه ایرادی دارد که دستگاه دیپلماسی را که به طور دقیق به وظایف خود عمل نکرده توصیه کنیم که به این وظیفه شرعی عمل کند؟ مگر امر به معروف و نهی از منکر و دعوت مردم به انجام وظایف شرعی وظیفه ای همگانی نیست؟ چه ایراد دارد که از دولت و دستگاه دیپلماسی بخواهیم به وظیفه شرعی خود عمل کند؟ ایا رهبر معظم در سخنرانی اخیر خود وظیفه شرعی و قانونی دستگاه دیپلماسی را تعیین نکردند؟
چه ایرادی دارد خود شما از کمی روحیه وکیل الدوله بودن را کنار بگذارید و به عنوان نماینده مجلس از دولت و دستگاه دیپلماسی بخواهید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند.