جهانگیری: برجام مشکلی برای اقتصاد به وجود نمی آورد و تاثیر در زندگی مردم ندارد

گروه اقتصادی الف،   3970223062 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت که جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه غیرعلنی این قول را داد که برجام مشکلی برای اقتصاد کشور به وجود نمی آورد و تاثیر بر زندگی مردم نخواهد گذاشت.

جهانگیری: برجام مشکلی برای اقتصاد به وجود نمی آورد و تاثیر در زندگی مردم ندارد

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیج جلسه غیرعلنی امروز (یکشنبه) مجلس برای بررسی وضعیت ارز گفت: در این جلسه صحبت‌ها و قول‌های بسیاری داده شد که امیدواریم عملی شود که یکی از وعده‌ها تامین ارز کشور برای واردات بود. همچنین قول داده شد که ضمن کنترل قیمت ارز نیاز مردم نیز تامین شود.

وی افزود: در این جلسه حرف‌های زیادی زده شد که اصل آن این بود که تمامی تلاش دولت بر آن است که فشاری بر مردم وارد نشده و آنها به لحاظ معیشتی آسیب نبینند. در زمینه برجام نیز تاکید شد که تمام تلاش دولت بر این است که برجام بر روی اقتصاد کشور و زندگی معمولی مردم تاثیر نگذارد.

رضایی کوچی افزود: آقای جهانگیری و مسئولان دولتی قول دادند که برجام مشکلی برای اقتصاد کشور به وجود نیاورد. البته نمایندگان از این وعده‌ها قانع نشدند و در حرفهایشان تاکید کردند که اینها نباید در حد حرف بماند و باید ظهور و بروز آن را در عمل دید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این جلسه نقدهایی همچون وجود دلالی در بازار و نبود ثبات در بازار ارز بیان شد. اینکه صجبت از ارز ۴۲۰۰ تومانی می شود اما برای تامین بخشی از نیازهای مردم قیمت ارز متلاطم و بیشتر از ۴۲۰۰ تومان است. ارز به صورت دلالی خرید و فروش می شود که اینها همه مشکلاتی را به وجود می آورد. البته قول دادند که این وضعیت را درست کنند.

رضایی کوچی در پایان گفت که در این جلسه بعد از صحبت‌های سیف، کرباسیان و جهانگیری، جلالی رئیس مرکز پژوهشها و پورابراهیمی رئیس‌ کمیسیون اقتصادی نیز به ایراد سخن پرداختند. همچنین در این جلسه نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند.