تقلید امارات از آمریکا در تحریم چند شخص و شرکت ایرانی

گروه اقتصادی الف،   3970221003 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از آنکه ایالات متحده آمریکا پنج شنبه شب نه فرد و شرکت ایرانی را تحریم کرد، امارات متحده عربی نیز از این اقدام واشنگتن تقلید کرد.

تقلید امارات از آمریکا در تحریم چند شخص و شرکت ایرانی

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، پس از آنکه آمریکا پنج شنبه شب ۹ فرد و شرکت ایرانی را تحریم کرد، امارات متحده عربی نیز با تقلید از آمریکا با صدور بیانیه‌ای این ۹ فرد و شرکت را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی امارات پنجشنبه شب گزارش کرد که تحریم ۶ شخص و سه نهاد مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا با همکاری ابوظبی انجام شده است.

این خبرگزاری همچنین افزود: استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا همکاری امارات با واشنگتن در این خصوص را ستوده است.

خبرگزاری رسمی امارات همچنین مدعی شد: اشخاص و نهادهایی که اخیرا مشمول تحریم های آمریکا شده اند واسطه خرید کالا و انتقال میلیون ها دلار ارز برای سپاه قدس ایران بودند.

بر اساس این گزارش در نتیجه این تحریم ها تمامی دارایی این اشخاص و نهادها در آمریکا مسدود می شود و اتباع این کشور از معامله با آنها منع شده اند.

گفتنی است که وزارت خزانه داری آمریکا پنج شنبه شب شش فرد و سه نهاد تجاری را به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران به لیست تحریم های آمریکا علیه ایران اضافه کرد.

نام افرادی که تحت تحریم های جدید قرار گرفته اند عبارتند از: مقداد امینی؛ محمد حسن خدایی؛ سعید نجف پور؛ مسعود نیکبخت؛ فواد صالحی؛ محمدرضا خدمتی.

شرکت جهان ارس کیش، تعاونی محمدرضا خدمتی و شرکا و صرافی راشد شرکت های تحریم شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا هستند.

تحریم های جدید تنها 2 روز پس از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران (برجام) اعمال می شود.