روایت احمد مازنی از مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی

گروه سیاسی الف،   3970217070 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
روایت احمد مازنی از مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی

 حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی گفت: عمامه گذاری برای طلبه ها مثل ارائه مدرک تحصیلی به دانشجویان یا دادن درجه نظامی به نظامیان است.
وی افزود: در همین راستا روز شنبه مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی در حسینیه جماران برگزار شد که اینجانب هم دعوت بودم و شرکت کردم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه مراسم عمامه گذاری برای طلبه ها همراه با یک سری آداب است، افزود: مراسم سید احمد با مراسم طلبه های دیگر هیچ فرقی نداشت و یک مراسم معمولی بود.


حجت الاسلام و المسلمین مازنی در پاسخ به این سوال که چرا این مراسم جداگانه برگزار و همراه با دیگر طلبه ها نبوده، گفت: برخی طلبه ها مراسم عمامه گذاری را اختصاصی برگزار می کنند. این مراسم هم همین بود.
وی افزود: مراسم نه در قصر برگزار شد که بگویند با دیگر مراسم فرق داشت و نه اینکه در جای خاصی بود. بلکه در حسینیه جماران که محل ملاقات امام راحل با مردم بود، برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین مازنی تصریح کرد: اگر حسینیه جماران را با دیگر حسینیه ها هم مقایسه کنیم باز می بینیم یک مکان کاملا ساده است. مکانی با همان فرش های دوران امام راحل و زیلوها.


وی افزود: در این مراسم بزرگانی چون آیت اله محقق‌داماد حضور داشتند .
نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در پایان مراسم ناهار ساده با برنج و قورمه سبزی بود و چیز آنچنانی یا به قول برخی ها لاکچری نبود.