مهمترین معضل صنعت کشور از نگاه وزیر صنعت

گروه اقتصادی الف،   3970216031 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین معضلات صنعت کشور مالیات بر ارزش افزوده است.

به گزارش تسنیم از مشهدمقدس، محمد شریعتمداری شامگاه شنبه در نشست با قطعه‌سازان خودروی استان خراسان رضوی اظهار داشت: باید با تمام توان برای تولید محصولی رقابتی تلاش کنیم و تنها در این صورت است که می‌توان ادعا کرد که در این عرصه روی پای خود ایستاده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در صنعت خودروسازی در سال‌های اخیر روند مناسبی را شاهد بوده‌ایم و اشتغال نیز در صنعت خودروسازی با افزایش 2.7 درصدی تیراژ خودروها افزایش پیدا کرده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه خودروسازی ما رو به جلو حرکت کرده است ادامه داد: علاوه بر این باید به مسائلی همچون بازاریابی، صادرات و تحقیق و توسعه در قراردادهای خودرویی خود توجه داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شورای رقابت قواعد قیمت‌گذاری خودروها را تبیین می‌کند و تصمیم درباره انحصاری بودن یا نبودن قیمت خودرو در حیطه شورای اقتصاد است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل صنعت کشور مالیات بر ارزش افزوده است که باید برای آن راهکاری تمهید شود و می‌توان یکی از راهکارها در این زمینه را دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی قرار داد.