خانم علیدوستی؛ به جمع «سلبریتی‌های بی‌سواد» خوش آمدید!

گروه فرهنگی الف،   3970208069 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بزرگ‌ آقا مُرد خانم علیدوستی! قمه‌کش‌ها رفته‌اند...

خانم علیدوستی؛ به جمع «سلبریتی‌های بی‌سواد» خوش آمدید!

«ترانه علیدوستی»، یکی از بازیگران سینما، به تازگی با انتشار فیلمی از زد و خورد چند پلیس راهنمایی و رانندگی با یک فرد در توییتر خود نوشت:

«اگه از این پلیسهای مهربونمون انگشت کسی شکسته بگن بابت خدشه در اقتدارشون، دستشون رو ببوسیم. ننگ»!

در عین حال اما پس از دقت در فیلم مشخص می‌شود این فرد که افشانه اشک‌آور و قمه به همراه داشته مشغول ضد و خورد با پلیس است و ماموران نیز به این دلیل با او درگیر شده‌اند که مزاحم یک بانوی جوان شده است.

علیدوستی در ادامه و پس از مشخص شدن اشتباه فاحش خود اما در یک توییت دیگر نوشته است:

«پلیس (نیروی انتظامی) مسلحه. باید فنون مهار وضعیتهای پرتنش رو داشته باشه. نه که هرچی شد مشت و لگد رها کنه. -برخورد با تبهکار در حوزه وظایف عزیزان راهنمایی رانندگی نیست. هست؟ خب دستگیر میکردیدولی دشمنتون هم وقتی اسیر شماست و روی زمین افتاده، ۴نفری کتک زدنش غیرقانونیه. و توحش.»

**

ما قضاوت درباره اشتباه این بازیگر سینما و اصرار او بر اشتباهش را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم. گویا خانم علیدوستی آن چنان در نقش شهرزاد فرو رفته‌اند که در دنیای واقعی هم خود را عقل‌کل یک جامعه سراسر نادان می‌پندارند که درباره همه چیز باید نظر بدهند!

اما مسئله‌ای که در این میان وجود دارد این است که رفتارهای سطحی، پر اشتباه، بی‌مطالعگی و بی‌سوادی برخی سلبریتی‌ها در ایران، سبب خستگی افکار عمومی شده است و با یک نگاه به فضای مجازی می‌توان دریافت که انتقاد از رفتارهای این افراد به یک خواسته عمومی تبدیل شده است.

در واقع، سطح تناقض این افراد با واقعیت‌های جامعه و حتی با رفتارهای سلبریتی‌های متشخص سایر کشورها، چیزی نیست که از چشم مردم دور بماند.

این فرایند در یکی از بدیهی‌ترین نتایج خود سبب غریبگی در تولیدات هنری سلبریتی‌های مورد اشاره می‌شود و آنها را از متن مردم، جامعه و حکومت به سمت بی‌وطنی سوق می‌دهد.

به گزارش مشرق گفتنی است، برخی فعالان کشور در صفحات مجازی خود خواستار برخورد با این قبیل اظهارات شده و آنها را موجب ترویج خشونت و کاهش اقتدار پلیس عنوان کرده‌اند.