ذوب‌آهن نایب قهرمان لیگ و آسیایی شد/ سومی برای شاگران شفر/آسیایی‌شدن تیم دایی به اما و اگر کشیده شد

گروه ورزشی الف،   3970207203 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دیدار تیم‌های همزمان هفته پایانی لیگ برتربه پایان رسید و در نهایت ذوب‌آهن نایب قهرمان شد و آبی‌های پایتخت به مقام سوم رسیدند؛ تیم سایپا هم با شکست پیکان در رده چهار با تفاضل کمتر نسبت به استقلال باقی ماند.

ذوب‌آهن نایب قهرمان لیگ و آسیایی شد/ سومی برای شاگران شفر/آسیایی‌شدن تیم دایی به اما و اگر کشیده شد
هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری6 بازی به صورت همزمان از ساعت 17 در شهرهای مختلف برگزار شد که ذوب آهن با برتری یک بر صفر مقابل نفت تهران نایب قهرمان لیگ هفدهم شد و استقلال و سایپا در رده سوم و چهارم ماندند.
 
نفت تهران 0 - ذوب‌آهن 1؛ سبقت ژنرال از شفر و دایی
 
تیم‌های فوتبال نفت تهران و ذوب‌آهن از ساعت ۱۷ امروز (جمعه) در آخرین هفته لیگ برتر با قضاوت علی صفایی در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند و در پایان ذوب‌آهن با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

ذوب‌آهن که از ابتدای بازی مالک توپ و میدان بود در دقیقه ۳۸ به گل رسید. کی‌روش استنلی روی پاس بختیار رحمانی و در حالی که با دروازه‌بان نفت تک‌به‌تک شده بود، توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

در ادامه شاگردان قلعه‌نویی فشار بی‌امانی روی دروازه نفت آوردند اما امیرحسین بیات با درخشش در قفس توری نفت، مانع گلزنی اصفهانی‌ها شد.

به این ترتیب ذوب‌آهن با برتری یک گله مقابل نفت ۵۵ امتیازی شد و با کسب نایب قهرمانی لیگ، به عنوان دومین سهمیه ایران به لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.
نفت تهران نیز که سقوطش به لیگ یک قطعی شده بود، با ۲۴ امتیاز به کارش در لیگ هفدهم پایان داد و در رده پانزدهم قرار گرفت. 

 
 استقلال با تک گل تیام سپاهان را شکست داد/ سومی برای شاگردان شفر
تیام استقلال

در آخرین هفته لیگ برتر فوتبال ایران، تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان از ساعت ۱۷ میزبان استقلال تهران بود. این بازی در پایان با پیروزی یک گله استقلال به پایان رسید. تک گل استقلال را تیام در دقیقه 11 به ثمر رساند. پاس در عمق وریا غفوری تیام را در محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ کرد و تیام با یک شوت سر ضرب این موقعیت را به گل تبدیل کرد.

سپاهانی ها با وجود حضور نزدیک به 35 هزار تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان نتوانستند استقلال را شکست دهند تا فصل سیاه این تیم با شکست خانگی به پایان برسد. زرد پوشان البته روز خوبی برابر استقلال داشتند و چند موقعیت خوب خلق کردند اما در نهایت این استقلال بود که توانست با گل تیام برنده بازی باشد و در نهایت این بازی با تک گل تیام به پایان رسید تا استقلال در لیگ هفدهم، به رده سوم دست پیدا کند.

استقلال با این پیروزی ۵۴ امتیازی شد و در رده سوم ماند.

ساپیا2- پیکان 1/ آسیایی‌شدن شاگردان دایی به اما و اگر کشیده شد

دیدار تیم‌های فوتبال سیاه جامگان و سایپا

در یکی از مهمترین دیدارهای هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم پیکان و سایپا از ساعت ۱۷ در ورزشگاه شهدای شهر قدس برابر هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان با برتری دو بر یک شاگردان دایی به اتمام رسید.

در این دیدار ترابی(۱۴) از روی نقطه پنالتی و اسدی(۲۶) برای سایپا گلزنی کردند و صادق بارانی(۶۵) از روی نقطه پنالتی تک گل میزبان را به ثمر رساند. سایپا با این پیروزی ۵۴ امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده چهارم قرار گرفت. پیکان نیز با ۴۵ امتیاز به رده ششم سقوط کرد.

 

پیروزی تراکتورسازی و پارس‌جنوبی/ گسترش فولاد و پدیده امتیازات را تقسیم کردند

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران با انجام ۳ دیدار دیگر  هم پیگیری شد. در یکی از این بازی‌ها تیم پارس جنوبی موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد تیم سقوط کرده مشکی پوشان عبور کند تا با ۴۷ امتیاز در رده پنجم جدول قرار بگیرد.

در دیگر بازی هم‌زمان این هفته تیم‌های فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز در اهواز مقابل هم صف‌آرایی کردند. این بازی که از حساسیت خاصی برخوردار نبود با تک گل احسان پهلوان با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازی به پایان رسید. تراکتورسازی با این نتیجه ۳۲ امتیازی شد و در رده یازدهم جدول قرار گرفت. فولاد نیز با ۴۵ امتیاز در رده هفتم جدول جای دارد.

همچنین دیگر تیم تبریزی یعنی گسترش فولاد تبریز در ورزشگاه بنیان دیزل از مهمان خود پدیده مشهد پذیرایی کرد. این مسابقه با تساوی صفر بر صفر خاتمه یافت. گسترش فولاد با ۳۷ امتیاز در رده نهم و پدیده با ۳۳ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارند.