بارش باران در بیشتر مناطق کشور/ تهران باز بارانی می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3970207081

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور از بارش باران در اکثر مناطق طی دو روز آینده خبر داد.

بارش باران در بیشتر مناطق کشور/ تهران باز بارانی می‌شود

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز جمعه ( هفتم اردیبهشت) بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در جنوب غرب، غرب و شمال غرب و از بعد ازظهر در مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش بیشتر در مناطق جنوب غرب، غرب و زاگرس مرکزی است، تصریح کرد: علاوه بر این، مناطقی از جنوب غرب کشور تحت تاثیر گرد و خاک ناشی از شمال شرق عربستان قرار خواهند گرفت و در ساعاتی گرد و غبار سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه خلیج‌فارس در مناطق مرکزی و شرقی در این روز مواج است، گفت: بارش‌ها طی فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در نیمه غربی کشور ادامه می‌یابد و در مناطق مرکزی و زاگرس مرکزی شدت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

وظیفه ادامه داد: بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد به مناطقی از جنوب نیز گسترش می‌یابد. همچنین بارش طی روز یکشنبه در بیشتر استان‌ها به جز سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش در کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز به صورت پراکنده است، اظهار کرد: در سایر استان‌ها در برخی ساعات وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ابری در بعضی ساعات رگبار باران، وزش باد و در بعدازظهر رعدوبرق با حداقل و حداکثر دمای ۱۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه ابری،‌ گاهی رعدوبرق همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.

اخطاریه سازمان هواشناسی نسبت به سیلاب رودخانه‌ها

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی در کشور و احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق هشدار داد و اعلام کرد:" پیرو اخطاریه شماره ۱۹ مورخ پنجشنبه (۶ اردیبهشت) با توجه به شدت بارش طی امروز (جمعه) و فردا (شنبه) در مرکز و نیمه غربی کشور، وضعیت هوا به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

روز جمعه (۷ اردیبهشت): رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شرق و نیمه شمالی خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان و غرب مرکزی

روز شنبه (۸ اردیبهشت): رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی و شرقی خوزستان، نیمه غربی کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان، نیمه شمالی بوشهر، غرب مرکزی، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، غرب فارس، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، جنوب و غرب آذربایجان غربی، جنوب و مرکز اردبیل

به سبب شدت بارش در برخی مناطق استان‌های مذکور وقوع سیلاب و آب گرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود تا تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود."