ترامپ: کشورهای عربی هزینه حضور آمریکا درمنطقه را پذیرفتند

گروه جهان الف،   3970204285 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهوری آمریکا می گوید کشورهای بسیار ثروتمند منطقه پذیرفته اند که هزینه حضور نظامی این کشور را در منطقه خاورمیانه بپردازند.

 

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه این مطلب را مطرح کرد و افزود: کشورهایی در منطقه قرار دارند که بسیار ثروتمند هستند اما اگر به خاطر ما نبود، حتی یک هفته هم دوام نمی آوردند.
وی ادامه داد: آن ها باید برای اتفاقاتی که می افتد هزینه بپردازند، ایالات متحده با شرمندگی در خاورمیانه هست، من مسئولیت آن را قبول نمی کنم، خیلی شرمنده خواهم بود که هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه شده است اما وقتی که می خواهم دیوار یا مدرسه بسازم، می گویند که پول ندارم.
رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: کشورهایی که در آنجا هستند، بسیار ثروتمند هستند و آن ها این پول را خواهند پرداخت، همچنین آن ها باید سربازانشان را وارد عرصه کنند. بسیاری از سربازانمان را به کشور باز خواهیم گرداند. مسیر نظامی را خواهیم بست وگرنه ایران به سرعت به آنجا خواهد رفت. هیچ کسی نمی داند در اردیبهشت ماه جاری ( 12 ماه مه) چکار خواهم کرد.
ترامپ اظهار کرد: باید ببینم آیا توافقی تازه با بنیان استوار را می توانیم ایجاد کنیم، این توافق فعلی پوسیده است و نباید هرگز حاصل می شد.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات مغرضانه خود بار دیگر بر اتهامات بی پایه و اساس خود پافشاری کرد و گفت : اگر ایران ما را تهدید کند، پاسخی خواهد گرفت که تا کنون جهان مشابه آن را ندیده باشد.
مکرون که برای سفری سه روزه در آمریکا است، در دیدار خود با ترامپ تلاش می کند او را برای باقی ماندن در برجام قانع کند.
سفر رئیس جمهوری فرانسه در حالی است که چند روز دیگر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز به عنوان دومین نفر از رهبران با نفوذ اروپا وارد واشنگتن خواهد شد.
انتظار می رود که برجام در دیدار مرکل با ترامپ نیز از مهمترین موضوعات مطرح باشد.
رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز 22 اردیبهشت درباره تعلیق تحریم های هسته ای ایران تصمیم گیری کند.