نقوی‌حسینی: آمریکا از ابتدا بنای اجرای برجام را نداشت

گروه سیاسی الف،   3970128064 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها برجام را نقض خواهند کرد، چراکه از ابتدا بنای اجرای آن را نداشتند.

نقوی‌حسینی: آمریکا از ابتدا بنای اجرای برجام را نداشت

سید حسین نقوی‌حسینی امروز در گفت‌وگو با فارس در ورامین اظهار کرد: برجام یک توافق بین‌المللی است که بین ایران و ۱+۵ منعقد شد و مورد تایید اتحادیه اروپا و سازمان ملل قرار گرفت.

وی بیان کرد: برجام مورد قبول و تایید جامعه جهانی است و آنها از این توافق‌نامه استقبال کرده‌اند و بر لزوم حفظ آن اصرار دارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برجام با همه نقاط ضعفش مورد تایید قرار گرفته شده است، تصریح کرد: از دید جمهوری اسلامی ایران این توافق‌نامه قابل مذاکره و تغییر نیست.

وی خاطرنشان کرد: هیچ پاراگرافی به برجام اضافه نخواهد شد و زیر بار اضافه کردن پیوست یا اعمال تغییرات در این توافق‌نامه نمی‌رویم.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه ایران به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است، گفت: ادامه برجام منوط به حفظ کامل آن بدون تغییرات است و در صورتی که دست‌کاری شود دیگر قابل اجرا نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا از برجام خارج می‌شود، اظهار کرد: احتمال می‌دهیم که آمریکایی‌ها این توافق‌نامه بین‌المللی را نقض کند، چراکه از ابتدا بنای اجرای آن را نداشتند.

نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس بیان کرد: مقام معظم رهبری از همان ابتدا فرمودند،  آمریکا دولتی عهد و پیمان‌شکن است، امروز بعد از دو سال و چند ماه که از اجرای برجام گذشته است می‌بینیم که منویات مقام معظم رهبری تعبیر شده است.

وی با بیان اینکه بدعهدی ذات واقعی دولت آمریکاست، تصریح کرد: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به عهد خود پایبند نبودند و به وعده‌های خود عمل نکردند.

نقوی‌حسینی با اشاره به تغییراتی که رئیس جمهور آمریکا و مشاور امنیتی‌اش می‌خواهند در برجام اعمال کنند، خاطرنشان کرد: آمریکا با این کار عملاً برجام را نقص کرده و از این توافق خارج می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: اگر آمریکا یا دیگر طرف‌ها از توافق‌نامه بین‌المللی برجام خارج شوند، ادامه اجرای برجام عملاً منتفی خواهد شد.