لاهوتی در گفتگو با الف: شورای شهر یک سال فرصت کار را از دست داد/ ضربه سنگین نجفی به شورا و شهرداری

گروه اجتماعی الف،   3970127203

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی گفت: نجفی با قیول مسئولیت شهرداری و استعفاء پس از شش ماه، ضربه سنگینی به شهرداری، شورای شهر و مردم تهران زد. ضمن اینکه شورای شهر هم یک سال فرصت کار را از دست داد.

شورای شهر یک سال فرصت کار را از دست داد/ ضربه سنگین نجفی به شورا و شهرداری

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به سه بار استعفای نجفی از شهرداری تهران و پذیرش این استعفاء از سوی شورای شهر گفت: متاسفانه به رغم آنکه در شورای شهر تهران افرادی حضور دارند که از سوابق خوب و شاخص هستند اما در اولین تصمیم خود که انتخاب شهردار تهران بود، اشتباه کرده و با این اشتباه یک سال فرصت کار و خدمت از دست رفت.

وی افزود: آقایان با این تصمیم خود، مسیر شهرداری را از کار، خدمت و سازندگی خارج کرده و به سمت دیگری رفتند.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرداری نهاد عمومی غیر دولتی است، افزود: سهامداران شهرداری مردم هستند بنابراین چتر شهرداری باید بر روی همه مردم باشد نه عده ای خاص.

لاهوتی افزود: آقای نجفی با تصمیم خود در قبول مسئولیت شهرداری و استعفای مکرر، به شهرداری ضربات سنگینی وارد کرد. ضمن اینکه شورای شهر و مردم هم از آن متضرر شدند.

وی با اشاره به ریاست نجفی در سازمان میراث فرهنگی در سال 92 و استعفاء پس از شش ماه گفت: نجفی اگر کسالت داشت و به دلیل بیماری نمی توانست شهردار شود، نباید این مسئولیت را قبول می کرد. البته وی در گذشته هم ریاست سازمان میراث فرهنگی را بر عهده گرفت و شش ماه بعد به دلیل بیماری کار را رها کرد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به سابقه استعفای نجفی، اعضای شورا باید در انتخاب شهردار دقت لازم را می داشتند تا ضرر و آسیبی وارد نشود که متاسفانه دقت لازم اعمال نشد.

نجفی از اول شهریور همزمان با آغاز کار شورای پنجم، شهردار تهران شد. وی 23 اسفند از مسئولیت شهرداری تهران استعفاء کرد. استعفای وی در روز یکشنبه 19 فروردین در جلسه شورا مطرح شد که اعضای شورا با این استعفاء مخالفت کردند.

البته قبل از بررسی این استعفاء وی متن دوم استعفای خود را تحویل شورای شهر داد.

نجفی هفته قبل برای سومین بار استعفاء کرد که اعضای شورا با استعفای وی موافقت کردند.