صالحی: حمله به سوریه ورشکستگی سیاست آمریکا را نشان می‌دهد

گروه سیاسی الف،   3970127155

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: حمله آمریکا به سوریه ورشکستگی سیاست آمریکا را نشان می‌دهد.

صالحی: حمله به سوریه ورشکستگی سیاست آمریکا را نشان می‌دهد

به گزارش مهر، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، امروز در حاشیه آیین رونمایی از کتاب خاطراتش با عنوان "گذری در تاریخ" در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله مشترک موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس اظهار داشت: این حمله، ورشکستگی سیاست آمریکا را نشان می دهد.

وی افزود: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که همراهی کردند، بدون هیچ دلیل متقنی این حمله را انجام دادند. این یادآور همان اتفاقاتی است که در عراق رخ داد. آمریکایی ها بر اساس اسنادی که کالین پاول وزیر وقت خارجه این کشور در سازمان ملل ارائه کرد، مدعی شدند که عراق برای مقاصد غیرصلح آمیز از نیجر اورانیوم گرفته است.

صالحی ادامه داد: بعد از یکی دو سال که عراق را شخم زدند، کاشف به عمل آمد که این سند، جعلی بوده و یک فضیحت سیاسی برای آمریکا ایجاد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: آمریکا و همراهانش برای توجیه حمله اخیرشان به سوریه، دچار لکنت زبان و تناقض گویی شده اند. حمله اخیر به سوریه یک حسن هم داشت و آن هم بیداری مردم بود؛ مردم حقیقت و هویت واقعی کشورهای مستکبر را شناختند. 

صالحی در همین باره افزود: قبل از این حادثه هر چه قدر می خواستید، هویت واقعی این کشورها را تبیین کنید، چون این ها از رسانه های قوی برخوردار هستند، ذهن و افکار مردم را با زیباسازی صحنه، می سازند اما با این حادثه، حقایق برای مردم روشن شد. 

وی ادامه داد: برای همه مشخص شده که سیاست های دولتمردان آمریکایی، نابخردانه، ظالمانه و وحشیانه است. متاسفانه غرب همیشه ظاهری زیبا ارائه می دهد اما پشت این ظاهر زیبا، پلشتی هایی نهفته است. 

صالحی با بیان اینکه مردم جهان عرب فهمیده اند چه کسانی، دوست و چه کسانی دشمن واقعی شان هستند گفت: همیشه می خواستند ایران را به عنوان دشمن اعراب نشان بدهند اما مشخص شد چه کسانی دشمن اعراب هستند.

وی افزود: دشمن اعراب که سرزمین مقدس عرب ها و مسلمانان را اشغال کرده را کنار گذاشته اند، دست دوستی به سمتش دراز می کنند اما ایران  که به حمایت از مظلوم آمده است را محکوم می کنند که این ها راه به جایی نمی برد. 

صالحی با اشاره به واکنش ایران نسبت به اقدامات غربی ها در مساله برجام اظهار داشت: تصمیم درباره واکنش ایران نسبت به اقدامات طرف مقابل، توسط هیات نظارت بر برجام گرفته می شود و ما نیز در بعد فنی، آمادگی هر نوع برگشتی را داریم.