واکنش‌های توئیتری به جمله "ماموریت تکمیل شد" ترامپ

گروه جهان الف،   3970126087

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر پیام "ماموریت تکمیل شد" دونالد ترامپ در ستایش از حملات هوایی علیه خاک سوریه را با همین عبارتی که جورج بوش تنها شش هفته پس از آغاز جنگ عراق بر زبان آورد، مقایسه کردند.

واکنش‌های توئیتری به جمله "ماموریت تکمیل شد" ترامپ

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در توئیتی نوشت: یک حمله بی‌نقص دیشب انجام شد. تشکر از فرانسه و بریتانیا بابت خردشان و قدرت خوب ارتش‌شان. نمی‌توانستیم نتیجه‌ای بهتر از این بگیریم. ماموریت تکمیل شد!

جورج بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هم در اول مه ۲۰۰۳ در عرشه یک ناو هواپیمابر زیر بنر بزرگ "ماموریت تکمیل شد" ایستاد  و تنها شش هفته پس از تهاجم به عراق اعلام کرد "عملیات‌های جنگی مهم در عراق پایان یافته است".    

جنگ عراق برای سال‌ها ادامه یافت و این بنر به نمادی از اشتباهات و سوء‌برداشت‌های آمریکا در جنگی بلند و پر هزینه تبدیل شد. بوش شدیدا بابت این اقدام هدف انتقاد قرار گرفته بود.

آری فلیشر، سخنگوی سابق بوش فورا در توئیتی نوشت: "آه... پیشنهاد من بود که کاش این توئیت با این واژگان به پایان نمی‌رسید."

یک کاربر دیگر هم فورا به تمسخر رئیس‌جمهوری آمریکا پرداخت. جیم رابرتز با انتشار عکسی از بوش روی عرشه یواس‌اس آبراهام لینکن نوشت: "ماموریت تکمیل شد؟؟؟ کسی در کاخ سفید نیست که درکی از تاریخ داشته باشد؟" او سپس افزود:‌ "وقتی بوش اعلام کرد «عملیات تکمیل شد» ۱۳۹ سرباز آمریکایی در جنگ عراق کشته شده بودند. از آن زمان بیش از ۴۰۰۰ تن در آنجا مردند."  

کاربر دیگری نوشت: وقتی بوش "ماموریت تکمیل شد" را اعلام کرد، دونالد ترامپ ۵۷ ساله بود. دونالد ترامپ اکنون ۷۱ ساله است و انقدر احمق است که همان گفته‌های سمی را تکرار میکند، چون تاریخ را فراموش کرده است.

یکی دیگر از کاربران توئیتر نوشت: "مراقب استفاده از عبارت "ماموریت تکمیل شد" باشید. در گذشته هم چنین حرفی زده شد و صحت نداشت!!!"

یکی دیگر از کاربران نوشت: "ترامپ درباره حمله به سوریه می‌گوید «ماموریت تکمیل شد». اینجا یادآوری می‌کنم که این یک فیلم اکشن درام نیست و ترامپ هم تام کروز نیست."