تلاش ترامپ برای لغو برجام حل و فصل مساله هسته‌ای کره شمالی را به خطر می‌اندازد

گروه جهان الف،   3970124171

یک روزنامه مشهور آمریکایی در مطلبی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای لغو توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرده و بر این باور است که این اقدام می‌تواند امیدواری‌ها برای حل و فصل بحران شبه جزیره کره را به شدت کاهش دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از واشنگتن تایمز، عزم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای لطمه زدن به توافق هسته ای ایران می تواند موجب کاهش امیدواری ها برای موفقیت سریع مذاکرات آتی با رهبر کره شمالی شود.

مقام های سابق کره جنوبی و تحلیلگران بر این باورند که رهبر کره شمالی بعید است که دست از برنامه های هسته ای و موشکی اش بردارد، اگر آمریکا از توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران خارج شود.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قصد دارد 27 اوریل با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کند. وی همچنین در نظر دارد تا ماه آینده یا اوایل ژوئن با دونالد ترامپ دیدار و گفتگو کند.

هنوز مکان قطعی برگزاری این دیدار مشخص نشده است. دولت ترامپ اعلام کرده است که هدف اصلی از این دیدار بسیار خطرناک متقاعد کردن کره شمالی برای متوقف کردن برنامه های هسته ای خواهد بود. ولی احتمال خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران سایه سنگینی را بر این مذاکرات افکنده است.

پایک هاک سون تحلیلگر ارشد اندیشکده "سه جونگ" در کره جنوبی در این باره گفت: خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران تاثیر بسیار منفی بر تصمیم کره شمالی برای خلع سلاح یا دادن هرگونه امتیازی در دیدار با دونالد ترامپ خواهد داشت.