عضو هیئت رئیسه مجلس: سود بالای بانکی سبب تعطیلی واحدهای تولیدی شده است

گروه اقتصادی الف،   3970124072 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مشکلات موجود و سبک و سیاق کنونی نظام بانکی کشور امیدی برای تولید کنندگان وجود ندارد، گفت: سود بالای بانکی سبب تعطیلی واحدهای تولیدی شده است.

به گزارش تسنیم، اکبر رنجبرزاده شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان مجلس به صورت مستمر همواره و بارها در داخل اتاق مجلس با صاحب‌نظران اقتصادی دولت در رابطه با سیستم بانکی و سود بالای بانک‌ها و مشکلات تولیدکنندگان و حمایت از آنان جلسه و بحث داشته است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها همچنان به کار خود در دریافت سود بالا  ادامه داده و توجهی ندارند، افزود:این امر موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی سطح کشور و از جمله واحدهای تولیدی سطح شهرستان شده و حتی در بسیاری موارد تولید را متوقف کرده است.

رنجبرزاده با تاکید بر مشارکت و حمایت  بانک‌ها از تولید کنندگان، تصریح کرد: باید سیستم بیمار نظام بانکی کشور توسط یک تیم مصمم و توانمند و کارشناس اقتصادی با همکاری یکدیگر یک طرح جدید و نوین  برای مسیر اقتصادی بانک‌ها طراحی کنند چرا که مسئولان پاسخی برای موکلین خود ندارند.

نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:حمایت از تولید و ستاد تسهیل به مفهوم تسویه بدهی تولیدکننده نباید باشد و این یکی از ایرادات به ستاد تسهیلات  سطح استان‌ها بوده که تنها به تسویه بدهی بانک‌ها  می پردازند و بازدهی لازم را برای تولیدکننده ندارند.

رنجبرزاده با اشاره به برخی قانون‌های تصویب شده در مجلس اظهار داشت: پرداخت 30 درصد از محل یارانه به تولیدکنندگان از جمله قوانین تصویب شده در مجلس بود که اجرایی نشد و  در  حالی که حامل‌های انرژی چند برابر شده ،اما سهم تولید پرداخت نمی‌شود و مشکلات در این راستا جدی است.