حجت الاسلام موسوی لارگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ ۲۰ میلیارد دلار در دستان مردم/ کاهش ۱۴ درصدی ارزش پول ملی/ وعده های دلاری روحانی به نابودی پول ملی انجامید

گروه اقتصادی الف،   3970121106 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار ارز و کاهش ۱۴ درصدی ارزش پول ملی گفت: آقای روحانی که می گفت قیمت لحظه ای ارز را کنترل می کند، پس چه شد.

۲۰ میلیارد دلار در دستان مردم/ کاهش ۱۴ درصدی ارزش پول ملی/ وعده های دلاری روحانی به نابودی پول ملی انجامید

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به افزایش قیمت دلار و رسیدن قیمت آن به شش هزار و 200 تومان در روز گذشته گفت: در جریان رقابت انتخاباتی سال 92 آقای روحانی و حامیان و مشاوران اقتصادی وی، به نابسمانی در بازار ارز آن موقع اشاره می کردند و می گفتند ناتوانی مسئولین، مشورت نکردن و قبول نداشتن کار کارشناسی دلیل نوسانات بازار است.

وی با بیان اینکه آقایان ادعا می کردند که نوسانات بازار ارز قابل کنترل است و می توانند به راحتی آنرا سامان دهند، افزود: همه این ادعاها در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته هم از سوی رئیس جمهور و هم از سوی معاون اول وی تکرار شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در اواخر سال گذشته که قیمت ارز روز به روز افزایش می یافت و نزدیک به پنج هزار تومان رسیده بود، رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی افزایش قیمت ارز را ناشی از سفرهای نوروزی دانست و خطاب به مردم گفت که این وضعیت کنترل می شود و مشکلی نیست.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه نه وعده های انتخاباتی روحانی و حامیانش محقق شد و نه وعده اواخر سال گذشته وی، افزود: ما شاهد نابودی پول ملی هستیم و در همین 20 روز اول سال جاری، ارزش پول ملی نزدیک به 14 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: با این وضعیت بازار، صدای حقوق بگیران بلند شد و می گویند که طی چند ماه گذشته ارزش حقوق و دریافتی ها آنها نزدیک به 50 درصد کاهش پیدا کرده و از کاهش شدید قدرت خرید خود گله مند هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم انتظار دارند تا دولت بازار را کنترل کند، افزود: همچنین قوه قضائیه باید با دلالانی که باعث بروز این مشکلات شدند، برخورد جدی داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به سپرده ارزی گفت: بانک ها باید از سپرده های ارزی استقبال و از این نوع سپرده حمایت کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حداقل 20 میلیارد دلار و ارز در دست مردم باشد، افزود: اگر این مقدار نقدینگی در چرخه اقتصاد، تولید و بانک ها قرار گیرد، بازار و نوسانات قیمت کنترل و خیلی از مشکلات فعلی کشور برطرف می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این پولها بجای اینکه در چرخه تولید، اشتغال و بانک ها باشد، در دستان مردم بوده و در خانه های مردم نگهداری می شود و با آن معاملات صوری و درآمد کاذب دارند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: این اقدام باعث می شود تا نابسامانی های بازار برطرف نشود و از طرف دیگر به اقتصاد و تولید ضربه وارد شود.