واکنش وزیر اقتصاد به افزایش نرخ دلار: پلیس و دستگاههای امنیتی باید پاسخگو باشند، چون التهاب‌های اخیر هیچ دلیل اقتصادی ندارد

گروه اقتصادی الف،   3970120193 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر اقتصاد در واکنش به افزایش نرخ دلار گفت: ناجا و دستگاههای امنیتی باید پاسخگو باشند، چون التهاب‌های اخیر هیچ دلیل اقتصادی ندارد قرارشد یک کارگروه تشکیل دهیم

واکنش وزیر اقتصاد به افزایش نرخ دلار: پلیس و دستگاههای امنیتی باید پاسخگو باشند، چون التهاب‌های اخیر هیچ دلیل اقتصادی ندارد
به گزارش الف،مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد بعد از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بازار ارز گفت: نظر رسمی دولت درباره وضعیت بازار ارز توسط سخنگوی دولت گفته شده است البته در این رابطه امشب جلسه ای در دولت با حضور رئیس جمهور تشکیل می شود و پیشنهادات بانک مرکزی در خصوص ساماندهی بازار ارز بررسی می شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: دولت موافق وضعیت موجود در بازار ارز نیست چرا که اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نداده است که قیمت ارز تا این اندازه بالا برود.

کرباسیان در خصوص موضوع مافیای دلار در بازار گفت: بخش های امنیتی و ناجا باید در خصوص مطرح شدن مافیای دلار جوابگو باشند به دلیل اینکه اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نداده که بازار با التهاب موجود روبه رو شود. این عضو کابینه تصریح کرد: جلسه امروز با اعضای کمیسیون اقتصادی، نشست خوبی بود و پیشنهادات ارائه شده از سوی نمایندگان مجلس بررسی می شود.

به گزارش خانه ملت، وزیر اقتصاد یادآور شد: قیمت ارز منطقی نیست و باید علاوه بر کاهش قیمت ها بازار به ثبات برسد که بتوانیم کارهای اقتصادی را تا پایان سال انجام دهیم در این راستا کارگروه مشترکی بین مجلس و دولت در خصوص ساماندهی بازار ارز تشکیل شده است.

 

 ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی نیز بعد از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد در خصوص مسائل ارزی کشور برگزار شد و نقطه نظرات نمایندگان مجلس شنیده شد.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: تفاهم اصولی در خصوص مسائل ارزی وجود دارد و جزئیات در این رابطه باید در جلسه های آینده مطرح و تکمیل شود؛ فکر می کنم تفاهم کلی می تواند در این زمینه انجام شود تا وضعیت به وضعیت با ثبات بازگردد.

سیف افزود: کلیات طرح مجلس در خصوص یکسان سازی نرخ ارز از سوی بانک مرکزی مورد قبول است.

به گزارش الف، در دومین روز از بازار ملتهب ارز و سکه قیمت فروش دلار در بازار آزاد به بیش از ۶۰۰۰ تومان و قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی به دو میلیون تومان نزدیک شد. از سوی دیگر فروش دلار در چهارراه استانبول و خیابان فردوسی تهران که یکی از مراکز اصلی بازار ارز پایتخت است، به هیچ وجه توسط صرافی‌ها برای متقاضیان عادی صورت نمی‌گرفت و فقط یک صرافی آن هم با دریافت کارت ملی، پاسپورت و ویزا معادل ۱۰۰۰ دلار را با قیمتی حدود ۴۹۶۰ تومان که برابر ارز دولتی است، به متقاضیان خود ارائه کرد که با رسیدن به ساعت ۱۶:۰۰ این روند نیز متوقف شد و مسافرانی که قصد خرید دلار را داشتند، با گرو نگه داشتن کارت ملی خود نزد این صرافی در نوبت خرید فردا قرار گرفته‌اند.