مسافران نوروزی مقیم مازندران از ۱۴ میلیون نفر شب گذشت

گروه اجتماعی الف،   3970113073

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: شمار مسافران مقیم نوروزی در استان به بیش از ۱۴ میلیون و ۲۵۷ هزار نفر شب رسیده است.

علی نبیان در گفتگو با مهر تعداد مسافران مقیم نوروزی استان را تا پایان ۱۲ فروردین ماه ۱۴ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۶۳۵ نفر شب اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۰۰ نفر شب در روستاها اقامت و دو میلیون و ۲۴۴ هزار و ۳۱۰ نفر نیز از روستاها بازدید کردند.

وی تعداد اخطاریه های بهداشتی صادره شده برای صنوف را ۲۵۸ مورد تعداد اماکن غیربهاشتی تعطیل شده را ۵۳ واحد اعلام کرد و گفت: ۱۳ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی نیز در استان کشف و معدوم شد.

وی تعداد تذکر کتبی به تاسیسات گردشگری اقامتی، پذیرایی و مسافرتی را ۱۵۱ مورد بیان کرد و گفت: ۶۹۱ واحد صنفی متخلف نیز در ایام طرح نوروزی شناسایی شده است.

نبیان ادامه داد: در ایام نوروز ۷۵۸ هزار و ۷۱۱ زائر از اماکن مذهبی بازدید کردند و در این مدت ۱۰۰ کنسرت موسیقی و ۵۸۸ نمایشگاه صنایع دستی برگزار شد.

نبیان،تعداد بازدید کنندگان از موزه های استان را ۳۶۳ هزار و ۱۱۲ نفر ذکر کرد و گفت: پنج هزار و ۵۵۹ نفر از اماکن فرهنگی و تاریخی در استان بازدید کرده اند.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: در ایام طرح نوروزی هفت هزار و ۵۱۳ بازدید و بازرسی از صنوف مختلف در استان انجام شد.