سید حسن نصرالله اعلام کرد؛ دیدار سعودی-سوری/پیشنهاد به دمشق:همه‌چیز در مقابل رها کردن مقاومت و ایران

گروه جهان الف،   3970107049 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، اخیراً دیداری سعودی-سوری انجام شده و عربستانی‌ها در این دیدار به دمشق پیشنهاد داده‌اند اگر ایران و مقاومت را رها کند، ریاض حاضر است آن را به هر نحوی جبران کند.

دیدار سعودی-سوری/پیشنهاد به دمشق:همه‌چیز در مقابل رها کردن مقاومت و ایران

به گزارش فارس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله فاش کرد اخیرا دیداری سعودی-سوری در سطح عالیرتبه -در مکانی که نامش اعلام نشد- انجام گرفته است و سعودی‌ها در این دیدار به سوری‌ها پیشنهاد داده‌اند روابطشان با ایران و مقاومت را در مقابل توقف حمایت مالی از تروریست‌ها در سوریه و نیز کمک‌های میلیارددلاری برای بازسازی این کشور قطع کنند.

بر اساس گزارش «الاخبار»، نصرالله افزود که این پیشنهاد دوبار در زمان «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان و نیز «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه کنونی این کشور ارائه شده است و این حاکی از آن است که اصل نبرد «هدف قرار دادن مقاومت» است.

وی ادامه داد: قدرت حزب‌الله امروز قویتر شده و این بدان معناست که بیشتر مورد هدف قرار خواهد گرفت؛ آمریکا امروز معتقد است که حزب‌الله، پروژه‌اش در کل منطقه را تهدید می‌کند، ما مجموعه پیروزی‌هایی داریم و این آمریکا و متحدان آن را تهدید می‌کند به همین دلیل سعودی و (کشورهای حوزه) خلیج (فارس) با امکانات سرسام‌آور، ابزارهای کثیف و نیز قدرت رسانه‌ای بالا اقدام به مداخله می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه تصریح کرد، آمریکایی‌ها در انتخابات پارلمانی لبنان برای هدف قرار دادن مقاومت مداخله می‌کنند .

یمن

وی در ادامه به موضوع یمن پرداخت و گفت: علیرغم سنگینی حمله سعودی-آمریکایی به یمن، یمنی‌ها دستاوردهای پررنگی داشته‌اند.

نصرالله به مقایسه توانایی‌های یمنی‌ها در امروز نسبت به 3 سال قبل یعنی زمانی که این کشور مورد اشغال غیرمستقیم عربستان بود، فراخواند و گفت: برخورد 7 موشک یمنی به ریاض یک دستاور نظامی بسیار بزرگ است.