آزادی‌خواه: موسسات مالی و اعتباری نمونه‌ای از تبدیل «چالش» به «بحران» بود

گروه اقتصادی الف،   3961229052

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: منتقد بودن مردم به نظام به معنای تمایل آنان برای رفع اشکالات نظامی است که دوستش دارند.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: هر وقت جامعه، جامعه خفه‌ای بود و خفقان بر آن حاکم بود، روحیه، منطق و فرهنگ انتقاد در این جامعه وجود نداشت و مردم به صورت طبیعی از مسئولان‌شان نتوانستند انتقاد کنند به طور حتم نارضایتی در چنین جامعه‌ای در اوج قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ملایر افزود: در ایران که مردم به عملکرد وزرا، نمایندگان، سازمان‌ها و شخص رییس‌جمهور انتقاد می‌کنند، عین آزادی و رضایت‌مندی از نظام برقرار است.

وی ادامه داد: اگر انتقاد نشود مردم از نظام ناراضی می‌مانند در چنین شرایطی مسئولان باید از جامعه حرف‌شنوی داشته باشند و اشکالات و کاستی‌ها را با اولویت، حل کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نتیجه طبیعی بی‌توجهی مسئولان به چالش‌ها و کاستی‌ها، جامعه را به سمت «بحران» سوق می‌دهد و محصول این شرایط شکل‌گیری اعتراضات و اغتشاشات خیابانی است که البته شیوه مناسبی برای رساندن حرف مردم به گوش مسئولان نیست. تجمع صنوف مختلف مقابل مجلس یا سایر دستگاه‌های قضایی و اجرایی نیز موجب سوء استفاده دشمنان نظام می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس تاکید کرد: مسئولان با چشم باز باید مشکلات و چالش‌های مطرح توسط جامعه را شنیده، دسته‌بندی کرده و قبل از تبدیل آنها به «بحران» رفع کنند و البته موسسات مالی و اعتباری در سال ۹۶ نمونه‌ای از تبدیل یک «چالش» به «بحران» بود.

وی افزود: یکی از راه‌های انتقال درد و دل مردم، نمایندگان مجلس هستند. مسئولان اجرایی باید نظرات و گرفتاری‌های مردم را از زبان وکلایشان در خانه ملت بشنوند.