بشار الجعفری: غربی‌ها به شکست سیاست خود در سوریه آگاهند

گروه جهان الف،   3961229037

بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که سیاست آنان در سوریه شکست خورده است و به این دلیل موضوعات شیمیایی و انسانی را مطرح می‌کنند.

جبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون الاخباریه سوریه در خبری به نقل از بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: پیروزی‌های ارتش سوریه باعث کاهش عمر تروریسم در این کشور خواهد شد.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گفت: غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که سیاست آنان در سوریه شکست خورده است و به این دلیل موضوعات شیمیایی و انسانی را مطرح می‌کنند.

وی افزود: غربی‌ها از هر موضوعی برای دخالت در امور سوریه استفاده کرده اند.

بشار الجعفری خاطر نشان کرد: اسناد و مدارکی را در اختیار شورای امنیت و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی قرار دادیم که دروغین بودن ادعای کشور‌های غربی را درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اثبات کرده است.

وی گفت: ما بیانیه‌ای درباره آزادی غوطه آماده کرده ایم و در نشست آینده شورای امنیت این بیانیه را قرائت خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: کشور‌های غربی به صورت یکجانبه به دنبال برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع انسانی و حقوق بشر در سوریه بودند و روسیه و چین نیز با درستی با این خواسته غربی‌ها مخالفت کردند چرا که باید قبل از برگزاری این نشست درباره چنین موضوعی میان اعضای شورای امنیت توافق صورت می‌گرفت.