پوتین برای چهارمین بار رئیس جمهور روسیه شد

گروه جهان الف،   3961228001 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بنا به اعلام کمیته مرکزی انتخابات روسیه تاکنون با شمارش 99 درصد از کل آراء، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کنونی این کشور 76.6 درصد آراء را به دست آورده است.

 ولادیمیر پوتین از سال 1999 تاکنون بعنوان نخست وزیر و یا رئیس جمهوری روسیه در قدرت حضور دارد و از سال 2012 رئیس جمهوری روسیه است. نظرسنجی‌ها  قبل از انتخابات بر این اساس بود که پوتین در این انتخابات با حدود 70 درصد آراء برنده خواهد شد. با این شرایط پوتین روسیه را تا سال 2024 رهبری خواهد کرد.

بر اساس آخرین اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات روسیه، بیش از 55 میلیون شهروند فدراسیون روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری، رای خود را در حمایت از ولادیمیر پوتین به صندوق ریختند. با شمارش 99،75 درصد از آراء انتخاباتی 76 درصد آراء انتخاباتی را بدست آورده و 55 میلیون و 13 هزار و 960 نفر باردیگر به رئیس جمهوری کنونی روسیه رای دادند.

ولادیمیر پوتین در انتخابات روز یکشنبه بهترین نتیجه خود در چهار دوره انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد. او در سال 2000 موفق به کسب 53 درصد آراء شده بود. وی چهار سال بعد در سال 2004 توانست 71 درصد آراء را به دست آورد. در سال 2012 نیز رئیس جمهوری کنونی روسیه حدود 63 درصد آراء را کسب کرده بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جمع هواداران اش از اعتماد مجدد رای دهندگان به خود تشکر کرد.

رئیس جمهوری روسیه نتیجه به دست آمده در انتخابات یکشنبه را نتیجه عملکرد خود در سالهای گذشته دانست. وی همچنین بر اهمیت اتحاد مردم روسیه تاکید کرد. ولادیمیر پوتین به مردم روسیه وعده داد که موفقیت های زیادی در انتظار آنان است.

بیش از 107 میلیون شهروند روسیه واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند.

رقبای پوتین چه کسانی بودند؟

کسینا سابچاک

خانم سابچاک گوینده ۳۶ ساله تلویزیون که به سیاستمداری سوسیالیست بدل شده جوان‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری امسال است. او که از اعضای حزب «ابتکار مدنی لیبرال روسیه» است از یک خانواده سیاسی می‌آید و پدرش در دهه ۹۰ شهردار سن پترزبورگ بوده است.

ماکسیم سریکن

این کاندیدای ۳۹ ساله که از اعضای حزب «کمونیست چپ افراطی» و از طرفداران استالین است، با شعار «۱۰ ضربه‌ای که استالین به کاپیتالیسم وارد کرد» به این کارزار قدم نهاده است.

گرگوری یولینسکی

آقای یولینسکی ۶۵ ساله یک سیاستمدار و اقتصادان حرفه‌ای است که رهبری حزب « لیبرال اجتماعی یوبلوکو» را برعهده دارد. وی به عنوان یکی از مخالفان سرشناس دولت روسیه شناخته می‌شود.

ولادیمیر ژیرینفسکی

این سیاستمدار ۷۱ ساله که از سال ۱۹۹۱ در اغلب رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده است از حزب پوپولیست «لیبرال دموکرات روسیه» در این دوره از انتخابات نامزد شده است.

سرگئی بابورین

وی یک استاد حقوق است که به سیاست روی آورده است. آقای بابورین ۵۹ ساله از حزب ملی‌گرای «اتحاد همه مردم روسیه» به این کارزار پا نهاده است.

پاول گرودینین

بازرگان، کارآفرین و سیاستمدار ۵۹ ساله روس که از حزب «کومونیست» در این انتخابات کاندید شده است، از موفق‌ترین تولیدکنندگان توت فرنگی است که در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ توانسته است بیش از دو میلیون یورو کسب درآمد کند.

بوریس تیتوف

این کاندید ۵۸ ساله که یک بازرگان و از حامیان حقوق تجار و کارآفرینان است امسال در این انتخابات شرکت خواهد کرد.