سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در خاک ایران/ سرنشینان کشته شدند/ دختر یک سرمایه‌دار ترک یکی از مسافران بوده است/نیروهای بومی به لاشه هواپیما ترکیه‌ای رسیدند+عکس و فیلم

گروه حوادث الف،   3961220154 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج می‌شود و طبق تایید مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی، این جت شخصی در حوالی شهرکرد سقوط کرده است.

سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در خاک ایران/ سرنشینان کشته شدند/ دختر یک سرمایه‌دار ترک یکی از مسافران بوده است/نیروهای بومی به لاشه هواپیما ترکیه‌ای رسیدند+عکس و فیلم

به گزارش الف، بعد از ظهر امروز یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج می‌شود و شواهد حکایت از سقوط هواپیما در حوالی شهرکرد دارد. پیگیری از مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره این حادثه، حاکی از تایید سقوط است.

23:55 -اسامی ۸ مسافر هواپیمای ترکیه‌ای سقوط کرده در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

مینا باشاران
عایشه آند
سینِم آکای
لیانا هانانل
زینب جُشکون
آصلی ایزمیرلی
جاسمین باروح
بورجو گون دُآار اورفالی

23:05 -مدیر کل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همزمان با درخواست کاهش ارتفاع خلبان جت شخصی بمباردیر ترکیه، هواپیما از صفحه رادار محو شد و سقوط کرد.

22:55 - کشف ۸ جسد دختر از هواپیمای ترک توسط نیروهای محلی
معاون عملیات امداد و نجات چهارمحال و بختیاری از پیدا شدن ۸ جسد دختر توسط نیروهای محلی خبر داد.زاهدی معاون عملیات امداد و نجات استان چهارمحال و بختیاری درباره آخرین وضعیت جستجوی اجساد سانحه هواپیمای ترکیه‌ای که در نزدیکی شهرکرد سقوط کرده، گفت: با توجه به تاریکی هوا عملیات جستجو متوقف شده است.

او با بیان اینکه تیم‌های محلی به محل حادثه رسیده‌اند، ادامه داد: براساس اطلاعات و اخبار تیم‌های محلی حاضر در صحنه حادثه تاکنون ۸ جسد دختر که مسافر این هواپیما بودند پیدا شده البته نمی‌توان به این اخبار و گفته‌ها استناد کرد.

معاون عملیات امدادونجات استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا ساعتی دیگر مدیریت بحران و شورای تامین درباره نحوه انتقال اجساد تصمیم‌گیری می‌کنند.

21:48 - سخنگوی سازمان اورژانس کشور:نیروهای بومی به لاشه هواپیما ترکیه‌ای رسیدند ولی تمام اجساد سوخته اند. جسد ۱۱ نفر مشخص نیست و برای تشخیص هویت به آزمایش دی ان ای نیاز است.

 

21:22-کمیته ویژه بحران ‌در شهرستان کیار تشکیل شد

با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری، کمیته ویژه بحران سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در در محل دهیاری دورک اناری بخش ناغان شهرستان کیار تشکیل شد. احسان فروزنده اظهار داشت: استاندار به همراه معاونت عمرانی ساعتی پیش شهرکرد را به مقصد محل حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای ترک کرده و تا دقایقی دیگر با حضور وی، اعضای شورای تامین شهرستان کیار نیروهای امدادی نشست ویژه بحران را تشکیل می‌دهند. وی افزود: تمام تجهیزات و امکانات امدادی استان برای کمک به حادثه دیدگان تجهیز شده و از منطقه دهدز استان خوزستان نیز نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

مدیر روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سخت گذر بودن منطقه، وقوع بارندگی و پیاده روی 5 ساعته موجب کندی حرکن نیروهای امدادی به محل حادثه شده است.

21:19-آتش جت شخصی ترکیه‌ای خاموش شد

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: نیروهای امدادی و نیروهای محلی به محل حادثه سقوط هواپیمای ترکیه ای در ارتفاعات شهرستان کیار نزدیک شده‌اند. فرامرز شاهین اظهار داشت: براساس گزارشات واصله از نیروهای نزدیک به محل حادثه، آتش خاموش شده و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی، نیروهای عملیاتی اورژانس115 و نیروهای محلی در حال نزدیک شدن به محل حادثه هستند. وی افزود: به محض حضور نیروها در محل جزئیات بیشتر از وضعیت سرنشینان هواپیمای حادثه دیده اعلام خواهد شد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم اکنون نزدیک به 15 عملیاتی اورژانس 115 و تکنسین فوریت های پزشکی به محل اعزام و 6دستگاه آمبولانس ویک کد ارزیاب از کارشناسان در دامنه کوه مستقر شده است.

20:34-نیروهای امدادرسان به محل سقوط حادثه رسیدند/ شرایط نامناسب جوی در منطقه سقوط هواپیما/ ارتفاع محل سقوط تا زمین 400 متر است

شهردار ناغان با اشاره به اینکه نیروهای امدادرسان به محل سقوط حادثه رسیدند، گفت: لاشه هواپیما در حال سوختن است. محمد ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در پی سقوط هواپیمای کشور ترکیه در حوالی روستای دورک اناری و در ارتفاعات کوه هلن نیروهای امدادرسان به محل حادثه اعزام شدند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیروهای امدادرسان به محل سقوط حادثه رسیدند، افزود: نیروهای مردمی هم تا دقایق دیگر به محل حادثه می‌رسند. شهردار ناغان با بیان اینکه لاشه هواپیما درحال سوختن است، ادامه داد: تمامی نیروها و تجهیزات این شهرداری و شهرهای اطراف به محل حادثه اعزام شدند.

ابراهیمی توضیح داد: با توجه با صعب‌العبور بودن منطقه، شرایط جوی نامناسب و ارتفاع 400 الی 500 متری محل سقوط از سطح زمین با وجود حضور اکیپ‌های آتش‌نشانی چهارمحال و بختیاری در محل امکان اطفای حریق به سختی وجود دارد.

 19:55 - سخنگوی وزارت حمل و نقل ترکیه سقوط یک هواپیمای این کشور در ایران را تایید کرد. به نوشته پایگاه «دیلی صاباح»، این هواپیما متعلق به هلدینگ ترکیه‌ای «باشاران» (Basaran) است. منابع ترکیه‌ای نوشته‌اند که هواپیمای سانحه‌دیده حامل «مینا باشاران» دختر «حسین باشاران» مالک هلدینگ باشاران و گروهی از دوستانش بوده است.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1396/12/20/13961220001161_Test_NewPhotoFree.jpg

19:53 - رضا جعفرزاده  گفت: این هواپیمای جت شخصی 8 مسافر و 3 خدمه پروازی داشت؛ هواپیما از نوع بمباردیه چلنجر 60 است.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1396/12/20/13961220001151_Test_PhotoL.JPG

19:28 - مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: بر اساس آخرین ارزیابی ها این هواپیما دارای یازده سرنشین بوده است که همه آنها به احتمال زیاد جان خود را از دست داده‌اند؛ 5 دستگاه آمبولانس در حال حاضر در نزدیکی محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای حضور دارند. وی همچنین تصریح کرد: گفته می‌شود احتمالا هواپیما قبل از سقوط دچار احتراق موتور شده است، چراکه بعضی از اهالی روستا مدعی هستند هواپیما را قبل از سقوط در حال سوختن موتور رویت کرده‌اند.

19:24- قدمعلی مردانی فرماندار کیار محل دقیق سقوط هواپیما را منطقه دورک و دره‌عشق و بر روی کوه هلن اعلام کرد و گفت: نیروهای امدادی و هلال احمر به سمت محل حادثه حرکت کردند و هم‌اکنون به دامنه کوه رسیده‌اند.

 19:22 - مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی گفت: این هواپیمای جت شخصی که عازم استانبول بود، پس از درخواست خلبان مبنی بر کاهش ارتفاع، از رادار خارج می‌شود که البته این درخواست کاهش ارتفاع طبق قانون مشکلی نداشت، اما هواپیما از رادار خارج شده و سقوط کرد.

به گفته حسن رضایی‌فر این سانحه در منطقه اردل ناقان در شهر کرد، رخ داده است، ‌هواپیما در حال سوختن است و گروه تجسس و نجات به سمت محل سانحه اعزام شده‌اند؛ این هواپیما از نوع بمباردیه CL60 با رجیستر کشور ترکیه است.وی گفت که بسته به طراحی بدنه هواپیما، ظرفیت این هواپیماها متفاوت است، اما معمولا کمتر از 10 نفر ظرفیت دارد.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1396/12/20/13961220001123_PhotoL.jpg

16:45- رضا جعفرزاده گفت: این جت شخصی که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج شد. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تایید کرد که شواهد حاکی از سقوط این هواپیما در حوالی شهرکرد بوده است.