پوتین: اقدامات غرب موجب بروز تنش با روسیه شده است

گروه جهان الف،   3961217196

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: تنش‌ها میان روسیه و کشور‌های غربی ریشه در اقدامات غرب دارد که تلاش می‌کنند روسیه را محدود و تضعیف کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پوتین این اظهارات را در مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه انجام داد که روز پنجشنبه (۱۷ اسفند) پخش شد.

رئیس جمهور روسیه اقدامات آمریکا در فوریه ۲۰۱۴ را ناامید کننده توصیف کرد؛ جایی که در میان اعتراضات مردمی، آمریکا باعث کنار زدن رئیس جمهور اوکراین از قدرت شد. رئیس جمهور اوکراین در آن زمان از دوستان نزدیک روسیه به شمار می‌آمد. پوتین آمریکا را متهم به فریبکاری کرد و گفت: آمریکا از ما خواست تا روسیه رئیس جمهور اوکراین را متقاعد کند در برخورد با معترضان از زور استفاده نکند، اما آمریکا روسیه را فریب داد و از یک «کودتا» علیه رئیس جمهور وقت اوکراین حمایت کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت: تحریم‌های غرب برای انزوای مسکو به علت ضمیمه شدن کریمه به خاک روسیه و وجود شورشیان در شرق اوکراین بخشی از تلاش‌های نامشروع و ناعادلانه برای محدود کردن مسکو است. اما روسیه در طولانی مدت برنده خواهد شد.

پوتین تاکید کرد: آن‌هایی که تلاش می‌کنند تا زهر را به خورد ما دهند، روزی خودشان آن را خواهند بلعید و خود را مسموم خواهند کرد.

پوتین در پاسخ به سوالی درباره افزایش رو به رشد قدرت روسیه در جامعه جهانی گفت: اگر ما با امکانات کمی که داریم با قدرت عمل می‌کنیم بدان معناست که دیگران بازیگران بدی هستند. آن‌ها به اندازه کافی قوی نیستند، به نظر می‌رسد که آن‌ها کمبود‌هایی دارند.