رئیس سازمان اجتماعی کشور: ۹۵ درصد بانوان کشور به حجاب باور دارند

گروه سیاسی الف،   3961129158 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان اجتماعی کشور با اشاره به ارزشیابی‌های صورت گرفته در خصوص مقوله حجاب و عفاف گفت: ۹۵ درصد بانوان کشور به حجاب باور دارند.

رئیس سازمان اجتماعی کشور: ۹۵ درصد بانوان کشور به حجاب باور دارند

به گزارش تسنیم تقی رستم وندی رئیس سازمان اجتماعی کشور در حاشیه نشست شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره این جلسه، اظهار داشت: نشست امروز شورای اجتماعی درباره مبحث طلاق بود و در ابتدای جلسه به تحلیل وضعیت ازدواج و طلاق پرداخته شد و نماینده سازمان ثبت و احوال گزارشی را در این خصوص ارائه کرد.

وی با بیان اینکه رشد طلاق مقوله ای است که طی سالهای اخیر در کشور ایجاد شده و ما با آن مواجه هستیم درباره وضعیت آن در سال جاری گفت: طبق گزارش سازمان ثبت و احوال امسال هم با یک شتاب نسبتا ثابتی این مقوله نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است البته گزارش ثبت و احوال مربوط به 9 ماه از سال است و برای جمع بندی و نتیجه این مقوله در سال 96 باید منتظر ماند تا نتایج نهایی استخراج و ارزیابی شود.

رئیس سازمان اجتماعی کشور افزود: در بخش دیگر این جلسه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول گزارشی از اقدامات خود را در راستای کنترل و کاهش طلاق ارائه دادند و در بخش جمع بندیجلسه قرار شد در سال 97 در 10 استانی که میزان طلاق آنها بالاتر از میانگین کشور است کلاسهای آموزشی و مهارتی برای زوجین برگزار شود. دلیل این مسئله این است که طبق ارزیابی های صورت گرفته مهمترین عامل عدم تفاهم زوجین است که این مسئله با آموزش و مهارت به شرایطی بهتری خواهد رسید.

رستم وندی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ما رشد مقوله طلاق در کشور افزایش یا کاهش یافته است، گفت: مهمترین بحث ما این است که در ابتدا با کاهش روند افزاییشی این مقوله روبرو شویم. قطعا کاهش این مقوله نیازمند امکانات و برنامه های بلند مدت 10 ساله است که طرح های بلندمدتی را می‌طلبد اما تلاش می‌کنیم از شتاب آن کم کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تصمیم این شورا برای ورود به مسئله کشف حجاب‌های صورت گرفته در کشور نیز گفت: حجاب و عفاف دستور کار جلسه امروز سازمان شورای اسلامی نبود اما به عنوان یک مقوله فرهنگی باید با آن مواجهه کرد.

رئیس سازمان اجتماعی کشور با بیان اینکه حجاب و عفاف قانون کشور است، گفت: دستگاه‌های قضایی باید انگیزه کسانی که اقدام به این رفتارها می‌کنند را بررسی کنند منتها کسانی که از نظر باور اعتقاد و عقیده دست به چنین کاری می‌زند را می‌توان با اقدامات ارشادی مورد توجه قرار داد.

رستم وندی گفت: طبق ارزشیابی‌هایی که در کشور صورت گرفته 95 درصد بانوان کشور به بحث حجاب و عفاف اعتقاد و باور دارند لذا می‌توان اندک افرادی را که مشکل باوری و اعتقادی در این خصوص دارند را با اقدامات ارشادی هدایت کرد.