عضو کمیسیون بودجه مجلس خبر داد؛ سوال از وزیر اقتصاد به خاطر نوسانات قیمت ارز در روزهای اخیر در کشور

گروه اقتصادی الف،   3961125161

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سوال نمایندگان از وزیر امور اقتصادی و دارایی به خاطر نوسانات اخیر در بازار ارز خبرداد.

سوال از وزیر اقتصاد به خاطر نوسانات قیمت ارز در روزهای اخیر در کشور

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت : سوال از مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی تهیه و به هیات رئیسه تقدیم شده است. 

وی افزود: این سوال به دنبال نوسانات بازار ارز در روزهای اخیر که اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرارداده از تهیه و تقدیم هیات رئیسه شد و هیات رئیسه نیز سوال را برای بررسی به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بالاخره وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد و ما وی را مسئول هماهنگی امور اقتصادی کشور می‌دانیم و یکی از مسائل اثرگذار در کشور نیز موضوع ارز است.

متن سوال از وزیر اقتصاد به شرح زیر است: 

خلاصه سئوال: علت نابسامانی در بازار ارز و افزایش غیر قابل توجیه قیمت دلار در بهمن ماه 96 چیست؟

شرح سئوال: از وظایف مسلم قانونی وزارت امور اقتصادی و دارایی تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی کشور است و کنترل بازار ارز و مدیریت صحیح آن به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی انجام این تکلیف قانونی یک امر بدیهی است. لازم است اعلام نمایید:

چرا قیمت دلار در یک ماهه اخیر بی‌رویه افزایش یافته است و باعث تورم و کاهش ارزش پول ملی گردیده است چرا علیرغم اینکه در مصاحبه‌های متعد وعده کنترل قیمت دلار را داده‌اید کماکان سیر صعودی قیمت دلار اداره دارد؟ عوامل و عناصر موثر در افزایش قیمت کدام است؟

وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان متولی این امر چه اقداماتی در خصوص مدیریت و کنترل قیمت ارز انجام داده است؟