خجسته در گفتگو با الف مطرح کرد؛ نشست کمیسیون سیاسی- اجتماعی مجلس خبرگان درباره قاچاق

گروه سیاسی الف،   3961104109
نشست کمیسیون سیاسی- اجتماعی مجلس خبرگان درباره قاچاق

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از نشست  کمیسیون سیاسی- اجتماعی مجلس خبرگان درباره قاچاق خبر داد و گفت: مسعود کرباسیان چند سال رئیس گمرگ بوده و الان هم وزیر اقتصاد است که در زمینه ورود کالاهای قاچاق و کوتاهی های صورت گرفته در جلوگیری از آن مقصر است.

احمد خجسته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به جلسه کمیسیون سیاسی- اجتماعی مجلس خبرگان درباره قاچاق که وی و برخی از مسئولین ستاد مبارزه با قاچاق کالا در آن حضور یافتند، گفت: بخشی از صحبت های مطرح شده در نشست مذکور بصورت محرمانه بوده و قابل انتشار نیست.

وی تصریح کرد: اعضای این کمیسیون از اینجانب بعنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دعوت کردند تا گزارشی در خصوص قاچاق کالا و نحوه ورود این کالاها به کشور در جلسه آنها ارائه کنم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاچاق کالا از زمین، دریا و هوا وارد کشور می شود، افزود: دولت نه تنها شغلی ایجاد نمی کند بلکه به دلیل بی توجهی به ورود کالای قاچاق و جلوگیری نکردن از آن، همین شغل هایی که وجود دارد هم از بین می رود.

خجسته افزود: بسیاری از این کالاهای قاچاق بی کیفیت، غیر استاندارد و مضر هستند و علاوه بر آن باعث ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی هم می شوند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولین باید دست در دست هم بدهند تا جلوی قاچاق را بگیرند، افزود: برای مبارزه با قاچاق عزم همه مسئولین و قوای سه گانه نیاز است و خوشبختانه یک خیزش خوبی در حال انجام است تا جلوی قاچاق گرفته شود.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست با اعضای کمیسیون سیاسی - اجتماعی مجلس خبرگان رهبری بحث های خوب و مفیدی مطرح شده، گفت: حضرات از کمک خود برای پیگیری موضوع مبارزه با قاچاق سخن گفتند ضمن اینکه عزم خوبی برای مبارزه با قاچاق نشان دادند.

خجسته اضافه کرد: قرار شد تا این نشست ها ادامه داشته باشد و در آینده هم این عزیزان با پیگیری موضوع مبارزه با قاچاق از اینجانب برای ارائه گزارش دعوت کنند.

این نشست با محور بررسی مفاسد اقتصادی و پدیده قاچاق برگزار شد.